פולקסווגן הצטרפה השנה, עם גרסה מיוחדת וכפולת הנעה של הפולו, לסבב אליפות העולם בראלי ה-WRC בכל הכוח וכבר במחצית העונה ברור שהיא היחידה שמסוגלת לערער את ההגמוניה של היצרנית הצרפתית באליפות העולם אחרי שמונה שנים ברציפות בהן סיטרואן שלטה במסלולי הראלי ביד רמה.
אמנם יש לציין כי השנה נהג סיטרואן האגדי סבסטיאן לואב, שזכה ב-9 אליפות עולם, לא משתתף בכל המרוצים, אבל ללא ספק אין לזלזל בהישג של פולקסווגן שמובילה נכון להיום את טבלת היצרנים ונהגיה, סבסטיאן אוג'ייה הצרפתי (ומי שנחשב על ידי רבים ליורש של סבסטיאן לואב) ויארי מאטי לאטבלה הפיני נמצאים במקום הראשון והשני בהתאמה בטבלת אליפות הנהגים.
כעת, ככל הנראה כדי לרכוב על גל ההצלחה והפרסום, חושפת היצרנית הגרמניה את הפולו R שמהווה מעין הומאז' למכונית המרוץ. להבדיל מגרסאות כביש למכוניות ראלי שיוצרו במהלך השניה (מפיג'ו 205T16, דרך לנצ'יה דלתא אינטגרלה ועוד סובארו WRX ומיצובישי EVO הפעם מעבר למראה החיצוני הדמיון בין ה-R לפולו WRC מקרי בהחלט ולמרבה האכזבה ההנעה נותרה לגלגלים הקדמיים בלבד.
גם יחידת הכוח של הפולו החזקה ביצור סדרתי אינה דומה במאום למנוע ה-1.6 טורבו המפיק 315 כ"ס שבפולו WRC, אלא עושה שימוש במנוע 2.0 הליטרים המוגדש טורבו של הגולף GTI המפיק 220 כ"ס. עם זאת, עדיין אין מה לזלזל בתוספת של 40 סוסים ומומנט רב לעומת הפולו GTI המוכרת.
תוספת הכוח מקצרת בחצי שניה, לכדי 6.4 שניות, את הזמן הנדרש כדי לראות מהירות תלת ספרתית על השעון ומאפשרת להגיע למהירות מרבית של 243 קמ"ש.
הדימיון בעיקר ויזואליבניגוד לפולו GTI המגיעה רק עם תיבת DSG כפולת מצמדים, ב-R נדרשת בחישה עצמאית בין 6 יחסי העברה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך מערכת ה-XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה ולצערנו דווקא הדיפרנציאל מוגבל החלקה המכני שמוצע כאופציה בגולף GTI החדשה וזכה לשבחים רבים בעיתונות הרכב הבינלאומית נעדר מהמפרט ועשוי להקשות על צמיגי הדנלופ XP ספורט מקס ברוחב 215 מ"מ להוריד את הכוח לכביש.
המתלים עברו הקשחה כדי לחדד את התנהגות הכביש הבטוחה, אך לא מאוד ספורטיבית או מהנה שאופיינית לפולו GTI, אך דווקא בנושא המשקל לא הושגה הפחתה וה-R שוקלת 1,249 ק"ג, 54 יותר מה-GTI.
בצד הויזואלי הפולו R כוללת חישוקים קלים בקוטר 18" ובתוכם קאליפרים כחולים והיא תוצע בגרסת 3 דלתות בלבד (ה-GTI מוצעת גם בגרסת 5 דלתות) בכל צבע שתרצו ובלבד שיהיה לבן עם פסים כחולים אפורים של חטיבת המרוצים של החברה.
בניגוד למכונית הראלי הפולו הלוהטת מסתפקת בהנעה קדמיתלצערנו לא נראה שהפולו R תתייצב לקרב החם של הקיץ בגזרת ההוט האצ'ים הספורטיביים החדשים (מול 208 GTI, קליאו RS והפיאסטה ST) היות והייצור יעמוד על 2,500 יחידות בלבד שמחירן בגרמניה 34 אלף יורו (160 אלף שקלים לפני מסים), תג מחיר גבוה בחמשת אלפים יורו (23,500 אלף שקלים) ממחירה של הגולף GTI החדשה.
עם זאת, למרות המחיר הגבוה פולקסווגן, מדווחת שצברה כ-600 הזמנות עוד בטרם שהמכונית נחשפה באופן רשמי.
אבל גם עם 220 כ"ס הביצועים בהחלט טובים