עיצוב פחות רבוע מבעבר שבע שנים לאחר שהושק, הנוט של ניסאן מתעדכנת עם חשיפתו אמש ביפן של הדור שני של המיניוואן הקומפקטי. הנוט, שהחלה להתגלגל על כבישי העולם בשנת 2005, הציגה שילוב מעניין בין מימדים חיצוניים קומפקטים במחוזות הסופר מיני עם אורך של לא יותר מ-4 מטרים וחלל פנימי גדול שהציע שפע מרווח לנוסעים ואפילו תא מטען ראוי.
לטענת ניסאן, הנוט זכתה בעולם להצלחה לא מבוטלת שהתבטאה בכ-900 אלף יחידות שנמכרו במהלך השנים אך לאחרונה בחברה הבינו שהגיע הזמן להתחדש ולהתאים את הנוט להתמודדות מול המתחרים הנוכחיים בסגמנט.
יש לציין כי למרות השימושיות המצוינת, הנוט סבלה ממראה חיצוני לא מלהיב במיוחד שכלל יחידות תאורה קדמיות ובעיקר אחוריות מעט משונות וצדודית מעט גמלונית. גם תא הנוסעים, על שלל המרווח שהציע, סבל ממראה אפרורי והציג שימוש בחומרים דיפון ופלסטיקה פשוטים וזולים למראה.
בהתאם לכך בניסאן אמנם החליטו לשמור על חלק ממאפייני העיצוב בצדודית המרכב אך בה בעת לערוך שינויים משמעותיים בחזות הפרונט והאחוריים של הרכב כדי להעניק להם מראה יותר דינמי וזורם ופחות מיניוואני וריבועי.
יחידות הפנסים הקדמיות אמנם נשארו גדולות מימדים אך במקביל לשינוי זוויתו של מכסה המנוע הן הפכו למשוכות לאחור והומוגניות יותר בשילוב עם הסבכה הקדמית. בצדודית, למרות דמיון בעיצוב קו החלונות, המראה מעט זורם יותר בעיקר בזכות צמד קימורי פח שנוספו באזור הדלתות. יחידות הפנסים האחוריות שבדור הנוכחי יצאו מגג המכונית הוחלפו בפנסים בעיצוב סטנדרטי יותר תוך כדי שימת דגש על מראה רך ומעוגל יותר.
תא הנוסעים עבר אף הוא מהפכה ולמרות מימדים דומים לדור הנוכחי בניסאן מבטיחים מרחב פנימי משופר אפילו יותר. כמו כן, ניכר כי נרשמה הקפדה על שימוש בחומרים איכותיים יותר ובאבזור נדיב יותר הכולל, לא ברור אם כסטנדרט או כאופציה בתוספת תשלום, מערכת מצלמות היקפית המעניקה תצוגה של סביבת הרכב מכל צדדיו ואף יכולה לצור הדמיה ממוחשבת מדויקת ביותר של הרכב וסביבתו במבט ממעוף הציפור.
הנוט היפנית תצויד במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים ותוצע בגרסה אטמוספרית וגרסת מגדש על. שתי הגרסאות יכללו מערכת לדימום אוטומטי של המנוע בעת עמידה ותיבת הילוכים רציפה שלטענת ניסאן עברה אבולוציה שהפכה אותה ליעילה במיוחד. ניסאן בחרה שלא לפרסם בשלב זה את נתוני ההספק של המנועים אך מתגאה בנתון צריכת דלק רשמי של 25 קילומטרים לליטר.
למרות המימדים הצנועים המרווח הפנימי מצוין
בניסאן מציינים כי הכוונה המרכזית בשינוי העיצובי היא להפוך את הנוט לאטרקטיבית גם ללקוחות שלא מחפשים דווקא מיניוואן אלא מתעניינים במכונית סופר מיני מרווחת דוגמת הפולו של פולקסווגן או הפיאסטה של פורד. לטענת אנשי ניסאן, אותם לקוחות יוכלו כעת להתחבר לנוט שתציע עסקה הכוללת תמורה טובה לכסף ומרווח פנימי מצוין תוך כדי שמירה על מימדי מכוניות סופר מיני.
הגרסה האירופאית (והרלוונטית לישראל) תושק בראשית 2013, תיוצר בבריטניה ותכלול אופציות מנועים נוספות שיכללו גם גרסאות דיזל ואפשרות לבחירה בין גיר ידני לאוטומטי רציף. מבחינה עיצובית הגרסה האירופאית תצויד בחישוקי 16' כסטנדרט ובמראות צד וסבכה קדמית בעיצוב שונה.
לישראל הנוט תגיע במהלך 2013. עד כה למרות יתרונותיה היא לא זכתה לנוכחות משמעותית בשוק המקומי ונראה כי הקהל הישראלי השמרני לא בדיוק ידע איך לעכל אותה והעדיף לדבוק במשפחומטיות סדאן. האם זה ישתנה בדורה השני? ימים יגידו.
>>> מבחן דרכים פיג'ו 208 החדשה