לפני ארבעה עשורים, מעט לפני שפולקסווגן החליפה את החיפושית המיתולוגית בגולף, שחררה החברה גרסת GSR ספורטיבית (ראשי תיבות ל- Schwarzer Renner Gelb - "צהוב ושחור מרוצים", בתרגום מגרמנית) שהתבססה על החיפושית 1303s.
אמנם במושגים של היום מנוע שמפיק 50 כ"ס וצמיגים ברחוב 175 לא בדיוק נשמעים כמו משהו ספורטיבי אבל בעידן שלפני ה-GTI (שהומצאה על ידי פולקסווגן ב-1976) היה מדובר בנתונים מרשימים למדי לרכב קומפקטי.
כעת, כהומאז' לאותו דגם ספורטיבי נושן, מציגה פולקסווגן בתערוכת שיקאגו גרסת GSR מודרנית על בסיס החיפושית החדשה שכמו סבתה תציע ביצועים משופרים מהגרסאות הסדרתיות וצביעה דו גוונית המשלבת שחור וצהוב ארסי לוהט.
הגרסה הקלאסית הסתפקה ב-50 כ"סהשינוי העיקרי בחיפושית הספורטיבית נמצא במנוע ה- 2.0 ליטר טורבו שמגיע היישר מהגולף GTI וכולל עדר של 210 סוסים שמאפשר לחיפושית הלוהטת לרשום מהירות תלת ספרתית בתוך 6.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 216 קמ"ש.
ה-GSR תוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמד, בשני המקרים עם שישה יחסים. מלבד הצבע הבולט תקבל גרסה זו גם חישוקים ייחודים בקוטר 19', ספוילר אחורי גדול וכיתובי GSR על הדלתות.
תא הנוסעים כולל כיתובי GSR על הדשבורד והמושבים, דוושות אלומיניום והגה כתום עם תפרים צהובים.
ה-GSR תיוצר במהדורה מוגבלת של 3,500 יחידות והסיכויים לראותה בישראל קלושים ביותר. למעשה, לצ'מפיון היבואנית בכלל עוד אין תאריך הגעה של החיפושית החדשה לארץ.