לפני מספר ימים דיווחנו לכם על חשיפתה בתערוכת הרכב בניו דלהי של המכונית הזולה בעולם שלידה טאטא נאנו, המחזיקה הנוכחית בתואר, תהיה יקרה ממש. אבל מסתבר שהחידושים שנחשפו השנה בתערוכה לא כללו רק את המכונית הזולה בעולם אלא גם את מכונית הספורט האקזוטית ההודית הראשונה בהיסטוריה.
בדרך כלל מכוניות על מגיעות ממדינות עם תרבות מוטורית מפותחת כמו גרמניה, אנגליה או איטליה אבל סדנת DC ההודית מאמינה כי ביכולתה לשנות את הקבעון הזה ולהוכיח לכולם שגם בהודו יודעים לתכנן, לעצב וליצר מוצר קצה שכזה.
עד היום סדנת DC התמקדה בשדרוג, שיפור והתאמה אישית של כלי תחבורה קיימים מטאטא נאנו בסיסית, דרך מיניבוסים משודרגים ועד מכוניות פאר.
המכונית הראשונה של סדנת DC תקרא אוואנטי והיא נראית בערך הדבר האחרון שהייתם מצפים לפגוש על כבישי הודו. למרות עיצוב הכולל אלמנטים המזכירים אודי R8, לוטוס, פרארי ועוד כמה מכוניות על האוואנטי מצליחה איכשהו להראות יחודית ומקורית ולא העתקה זולה.
האוואנטי תהיה קצת קטנה במימדיה ממכוניות העל האירופאיות וגם יחידת ההנעה שלה תהיה צנועה יחסית. אבל ב-DC מבטיחים שלא מדובר בסתם עטיפה יפה אלא במכונית ספורט של ממש עם מנוע מרכזי, מערך מתלים מתקדם, חישוקים בקוטר 19' עליהם נעולים מאחור צמיגים ברוחב 295 ובחתך 30' וכמובן כל אבזור הבטיחות התבקש.
המנוע, בשלב ראשון, יהיה בנפח 2 ליטרים מסדרת אקובוסט של פורד המפיק 240 כ"ס ומוכר לנו ממכוניות כמו פורד מונדאו וריינג' רובר איווק.
בחברה מציינים שבשל נתון המשקל הקל גם עם המנוע הזה הביצועים יהיו חמים ויכללו האצה למהירות תלת ספרתית בקצת יותר מ-6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
אמנם לא בדיוק ביצועים של פרארי או למבורגיני אבל גם תג המחיר שעומד על כ-200 אלף שקלים (לפני מסים) רחוק מאוד ממחירה של מכונית על אירופאית.
ב-DC מבטיחים שלא מדובר רק בדגם קונספט אלא במכונית שנמצאת בימים אלה בהכנות האחרונות לקראת תחילת יצור של 300 יחידות בשנת הדגם 2013 (כולל כמה מכוניות שהוזמנו מראש על ידי כוכבי בוליווד מקומיים) ואם הכל ילך כמתוכנן בחברה מתכוונים בשנים שלאחר מכן להעלות את הרף לאלפים.
כמו כן, החברה אף מתכננת גרסה חזקה יותר שתצויד במנוע וי 6 מתוצרת הונדה עם מעל ל-400 כ"ס שיוכלו להעניק לאוואנטי ביצועים של מכונית על של ממש.
>> בחזרה לעתיד, הגרסה ההודית