זה לא סוד שקונצרן פיג'ו סיטרואן נמצא בעת האחרונה במשבר פיננסי עמוק, אבל כלפי חוץ מנסה הענק הצרפתי לשדר עסקים כרגיל ואולי אפילו מעבר לכך במיוחד בכל הקשור למגרש הביתי– תערוכת הרכב בפריז שתתקיים בסוף החודש.
כחלק מאופנת הקרוסאוברים שרק הולכת וגדלה תציג פיג'ו בפריז את ה-2008 - גרסת פנאי מוגדלת ומוגבהת המבוססת על ה-208 וצפויה להתחרות בניסאן ג'וק ודומיו.
תמונות רכב התצוגה בצהוב זרחני מעידות על עיצוב אגרסיבי למדי, שלא לומר צעקני, עם יחידות תאורה קטנות, תפיחות על מכסה המנוע, פס אלכסוני על הפרופיל ואחוריים מוגבהים עם יחידות תאורה אחוריות מעוצבות. בתי הגלגלים מאכלסים חישוקים גדולי מידות והתוצאה הסופית מאוד מרשימה ובולטת לעין – כמתבקש בסגמנט זה בו הנראות היא הדבר המשמעותי ביותר.
גם פיג'ו חולמת על ג'וקיםנותר רק לקוות כי הדגם הסדרתי יהיה דומה לגרסת הקונספט יכלול את האלמנט העיצובי המעניין במסגרת החלונות האחוריים ויציע תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת כמו שחובבי הסגמנט כל כך אוהבים.
המידות החיצוניות עם אורך של 414 ס"מ אורך (18 ס"מ יותר מה-208) ורוחב של 174 ס"מ, מציבים אותה ישירות מול המתחרים המרכזיים - ניסאן ג'וק וסקודה יטי.
יחידת הכוח המרכזית צפויה להיות להציג גרסה מוגדשת למנוע שלושת הצילינדרים בנפח 1.2 ליטר שנחשף ב-208 . נתון ההספק בעזרת הטורבו יעמוד על 110 כ"ס.
פיתוח ה-2008 נעשה במקביל בשלוחות של הקונצרן באירופה, סין ואמריקה הלטינית והיצור יתחיל במפעל של הקונצרן בצרפת (מולהואס) ואחר כך יתרחב גם למפעל בסין (וואהן) ובברזיל (פורטו ריאל).
במקביל, פיג'ו תחשוף בפריז גם מתיחת הפנים ל-RCZ.
ה-RCZ שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2009 אמנם נראית מצוין גם בחלוף שלוש שנים להשקתה אך בפיג'ו החליטו שהגיע הזמן לרענן את הסופר מודל שלהם בסטיילינג חדש התואם יותר את הקו העיצובי הנוכחי של המותג וכולל שינויים ביחידות התאורה מלפנים (עם אופציה לפנסי קסנון), תאורת לד כמתבקש הצו האופנה וסבכה ופגוש קדמי שונים.
פיג'ו גם תציע חבילות צביעה שונות וייחודיות כולל גימור הגג בדמוי קרבון ועוד. גם הפנים יעבור שדרוג קל ויכלול באירופה את מערכת הניווט מה-508 כולל מסך מגע גדול.
חבילת הספורט תכלול הגה קטן מידות, ידית הילוכים בעלת מהלך קצר ומערכת פליטה שתייצר סאונד מנוע בשרני וקולני יותר שיחדור טוב יותר לתא הנוסעים.
יחידות הכוח לא שונו , 1.6 טורבו עם 156 או 200 סוסים, אך פיג'ו מדווחת שבשנה הבאה תוצג גם גרסת R שתחלץ 260 סוסים ממנוע זה.
גרסת ה-R מיועדת להתחרות בפולקסווגן שירוקו R וללא ספק תאפשר להוציא את המיטב מהשלדה המאוזנת של ה-RCZ שהרגישה עד כה כמי שמשוואת לשאת מנוע חזק הרבה יותר.
מלובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל נמסר כי ה-RCZ המחודשת תגיע לישראל בתחילת שנה הבאה.