אסטון מרטין ידועה כגלגלים של ג'יימס בונד, המרגל הבריטי המפורסם בעולם, וכיצרנית של מכוניות ספורט לג'נטלמן הבריטי. בסוף שנת 2010 החברה השיקה את הסיגנט (Cygnet - ברבורון), תאומה של המכונית הקטנה בהיצע טויוטה ה-IQ שאינה משווקת בארץ, כדי ליצור בידול ולהצדיק את תג המחיר היקר פי שלושה מה-IQ (כ-180 אלף ש"ח לפני מיסים), למרות הזהות המכאנית, העיצוב שונה וכולל סממנים של החברה הבריטית (הגריל הטרפזי המפורסם ופתחי אוורור במכסה המנוע), סמלי הכנפיים של אסטון וגימור פנים מהודר שיתאים לאניני טעם.
הסיבה הפורמלית שאסטון החלה לייצר את הסיגנט הקטנה (מימדיה גדולים משל סמארט, המוכרת במחוזותינו) היא להציע ללקוחות אניני הטעם של החברה אופציה לכלי תחבורה עירונית פרקטי בניחוח יוקרתי. הסיבה הבלתי פורמלית היא שבאירופה תקנות המיסוי הן גם על פי פליטת המזהמים של כלל מכוניות היצרנית, ולמנועים החזקים והגדולים של דגמי אסטון אין מוניטין טוב בנושא והסיגנט מסייעת להורדת המאזן החברתי.
שרירנית עם דם בריטיאולם כעת מסתמן כי הסיגנט תקבל גם לב בריטי טהור שיחליף את מנוע ה-1.33 ליטרים, 97 כ"ס היפני כך על פי מגזין הרכב הבריטי AutoCar. מדובר במנוע המפורסם של החברה המכיל 12 צילינדרים בתצורת V, 6.0 ליטר המפיק בחזית ספינת הדגל של החברה, הוונקוויש, 565 כ"ס.
למרות שעל פי הדיווח יופחת הספק המנוע (המצוי גם בוואנטג, ראפיד, DBS וב-DB9 החדשה), עם משקל עצמי של פחות מטון לגרסה הרגילה הביצועים יהיו טובים בהרבה מ-11.6 שניות מ-0-100 ו-170 קמ"ש מירביים של הגרסה הרגילה.
מה שלא ברור עדיין הוא היכן יותקן המנוע, מכיוון שקשה לדחוף יחידת כוח כל כך גדולה במכונית הקטנה. כמו כן, האם ההנעה תהפוך אחורית? ההחלטה האם לייצר ובאיזה כמות יחידות עדיין לא התקבלה, אבל גם כמכונית אב טיפוס, מדובר באחת היציאות הפרועות ביותר שאנחנו זוכרים בזמן האחרון.
האם ההנעה תהפוך אחורית? מה ג'יימס בונד היה אומר עליה?