לבד מהיותה יצירת רטרו מסוגננת, המיני של ב.מ.וו נחשבת גם לאחת מהמכוניות הקטנות המהנות ביותר לנהיגה שנוצרו אי פעם. כשמהנדסי ב.מ.וו תכננו את ההומאז' המודרני לקטנטנה הבריטית הם הקפידו, למרות התפיחה המשמעותית במימדים, לצייד אותה באופי שובב ותזזיתי ויכולות ניהוג חדות שאפיינו את המיני המקורית.
האופי הזה מורגש בכל הגרסאות, מ-ONE הבסיסית, ומתעצם בקופר – גרסת הספורט-אלגנט לייט, קופר S – שמגישה כבר ביצועים חמים של ממש וג'ון קופר וורקס - שמציעה למכורים לכושר אופי בלתי מתפשר.
אבל מסתבר שבמיני חשבו שיש על הסקאלה מקום לעוד דגם קיצוני וספורטיבי יותר ואתמול חשפה החברה את המיני עם השם הכי ארוך – מיני ג'ון קופר וורקס גרנד פרי 2.
הטיל הקטן מצויד במערכת מתלים ובלמים מעולם המרוצים, חישוקים בקוטר 18' עם צמיגים בחתך 30', קיט אווירודינמי מלא שכולל פגושים, חצאיות צד, חיפויי גלגלים, דפיוזר אחורי וספוילר שמעבר למראה קרבי אמורים להעניק לשדה הקטנטנה יכולת הצמדה משופרת לאספלט במהירויות גבוהות.
ביצועים לוהטים במיוחדתא הנוסעים מציע אבזור מינימלי, נגיעות סיבי פחמן ואינו כולל מושב אחורי שפינה את מקומו על מנת להפחית משקל ולאפשר התקנה נוחה יותר של אמצעי בטיחות לימי מסלול. במיני לא מפרסמים בשלב זה את נתון ההספק אך כש-JCW הסטנדרטית מצוידת במנוע המפיק 208 כ"ס ההערכות מדברות על כך שגרסת הגרנד פרי תפיק ממנוע הטורבו בנפח 1.6 ליטרים בין 220-230 כ"ס. על פי אותן הערכות השדה הקטנה תגיע למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-6.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
המיני ג'ון קופר וורקס גרנד פרי 2 הצליחה להלהיט את האספלט של הגיהנום הירוק עם זמן הקפה של 8 דקות ו-23 שניות, 19 שניות מהר יותר מגרסת הגרנד פרי הקודמת מ-2006 ואחד מזמני ההקפה המהירים ביותר למכוניות הנעה קדמית בנורבורגרינג.
הגרנד פרי 2 תיוצר במהדורה מוגבלת של 2,000 עותקים וההערכות הן שתג המחיר שלה יהיה גבוה בכ-20 אחוזים ממחירה של הג'ון קופר הסטנדרטית ויתקרב לכ-40 אלף דולרים לפני מסים.
שדון מרושע