תגידו שלום למכונית הישראלית הראשונה מאז הסוסיתא. טוב, לא בדיוק ישראלית, אלא סינית, אבל הכי קרוב שיש לאוטו כחול-לבן. בואו נגיד אוטו כחול - (אדום) - לבן.
בין חתני השמחה בהשקה של המכונית קורוס, היתה החברה לישראל של משפחת עופר, שמחזיקה בכמחצית מהפרויקט הבינלאומי ששואף למכור לסינים מכונית ברמה אירופית ובמחיר מתקבל על הדעת. את החצי השני מחזיקה יצרנית הרכב הסינית צ'רי. "ההרגשה מדהימה", אמר בריאיון לחדשות 2 ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל. "זה אירוע בסדר גודל עולמי".
הקורוס מיוצרת בסין, אבל הידע והמומחיות מגיעים מאירופה. לכן גם רמת גימור הפנים גבוהה יותר, ורמת הבטיחות עומדת בתקינה המקפידה לפי תקני NCAP האירופאי. קורוס מנסה להגיע לקהל יעד אחר, לא אנשים שמסתפקים במכוניות הזולות הנפוצות מאוד כיום בסין, או במכוניות הפאר מאירופה - אלא בפלח הביניים הגדול מאוד, שרוצה מכונית איכותית במחיר סביר. "אתה יכול לעשות כל ביצוע של פעולה בלי להוריד את העין מההגה. זו תפיסת עולם חדשה ומאוד בטיחותית", תיאר ניר גלעד את מערכת השליטה המרכזית של הרכב.
העיצוב לא פורץ גבולות אבל בהחלט נאה ומודרני ולא דומה בצורה מחשידה לאף רכב מוכרבמפעל בסין נקבעה מזוזה כבר לפני חמש שנים, ומאז זרמו לפרויקט שני מיליארד דולר וחצי, כשהחברה לישראל אחראית למחצית מהסכום. הכסף ברובו ישראלי, ההנהלה ברובה אירופאית. הייצור והלקוחות, לעומת זאת, מגיעים כולם מסין. "כשמחיר רכב נע בין 15 ל-20 אלף דולר, אז צריך להבין שאנחנו מסתכלים פה על תעשייה שיכולה תוך שנים ספורות להגיע למכירות של קרוב לעשרה מיליארד דולר בשנה", אמר גלעד. בתכנון גם הקמת מפעל מתקדם עם כושר ייצור של כ-150 אלף מכוניות בשנה.
על אותה פלטפורמה מתכננת קורוס להשיק גם מינוואן קומפקטי ורכב פנאי-שטח.
גו שיאן, מנכ"ל קורוס טען בריאיון לחדשות 2 כי "בתרבות הבינלאומית הנוכחית, גורם חשוב הוא שיתוף פעולה עם ישראל".
המכונית החדשה מעוררת באופן טבעי הרבה עניין וסקרנות, אבל למרות המעורבות הישראלית הכבדה בפרויקט, ולמרות תג המחיר האטרקטיבי של הקורוס, היזמים מעדיפים כרגע להתמקד בסין. כך שייקח עוד זמן עד שהנהג הישראלי יזכה לנהוג ברכב הישראלי-סיני הראשון.
תא נוסעים בהשראת פולקסווגן>> סינית שכן עשתה עליה – MG 350 במבחן דרכים