הפרונט מזכיר חוטם של חיה המוח של המהנדסים והמתכננים של סיטרואן תמיד עבד בדרכים מאוד מקוריות. לפעמים הוא הביא לעולם יצירות מופת שהקדימו את זמנן טכנולוגית ועיצובית כמו DS האגדית, ה-CX, ה-XM ועוד לא מעט דגמים שהדהימו בכל פעם את עולם הרכב מחדש ולפעמים הביא ליצור דגמים בסיסיים, פשוטים להחריד ורחוקים מרחק שנות אור מאותה חדשנות שאפיינה את הדגמים שיוצרו ממש במקביל על אותו פס יצור. בצד הזה של המתרס ניתן לציין מכוניות כמו הויזה, אמי וכמובן שאי אפשר שלא להזכיר את ה- H- טייפ, אותה מסחרית אייקונית שנראה שנולדה לאחר שמתכנניה ניסו להבין בפשטות המקסימלית מהו בדיוק היעוד של רכב מסחרי.
לאחר שהבינו שלמעשה מדובר בסוג של מחסן מתנייע הם כנראה החליטו שבמקום להסתבך בעיצוב ובתכנון של אב טיפוס, הרבה יותר פשוט לקנות מחסן זול מפח גלי מחנות כלי העבודה הסמוכה, להצמיד לו גלגלים, פנסים ועוד תוספת קטנה מקדימה שתכיל את המנוע ולשלוח את הדבר הזה ליצור. קשה להאמין אבל היצירה ההזויה הזו יוצרה במשך למעלה משלושים שנים מסוף שנות הארבעים ועד ראשית שנות השמונים.
פנים במחוזות "פימפ מיי רייד" כעת לקראת תערוכת פרנקפורט הקרובה שתפתח באמצע החודש סיטרואן חושפת איורים של ה"טיוביק", דגם התצוגה שלה שיוצג בתערוכה אשר ישאב השראה מ... כן ניחשתם נכון, אותו וואן כעור.
אמנם דגם התצוגה לא כולל שימוש בפח גלי אבל בהחלט מציג מבנה ארגזי גבוה אם כי הרבה יותר מעוגל מבעבר ופרונט משונה הכולל, כמו במקור, משטחי פח וסבכה בולטת קדימה בצורה המזכירה חוטם.
בפנים יהיה מקום ל-9 נוסעים ב-3 שורות מושבים. את הספרטניות הבסיסית של ה-H-טייפ ששימשה כהשראה לעיצוב החיצוני מחליפה בתא הנוסעים, כך לפחות באיורים שנחשפו אתמול, השראה ממקום אחר לגמרי עם עיצוב אולטרא מסוגנן במחוזות "פימפ מיי רייד" עם הרבה שימוש בתאורת led, מושבים סגולים היכולים להשתנות בשלל זוויות ולהציע כל מיני צורות ישיבה ואף להפוך למיטה גדולה. הגישה לחלל הנוסעים מתבצעת דרך דלת גדולה המתרוממת כלפי מעלה ומאפשרת גישה נוחה לכל שורות המושבים ברכב.
יחידת ההנעה של הטיוביק משלבת בין מנוע דיזל המניע את הגלגלים הקדמיים למנוע חשמלי המספק כוח לגלגלים האחוריים ולמרות חדשנותה למעשה כבר קיימת ומוצעת בדגמי פיג'ו-סיטרואן הסדרתיים.
מכוניות תצוגה משונות ומיוחדות הן עניין שבשגרה בעבור סיטרואן וכמו מרבית מכוניות התצוגה של שאר יצרני הרכב גם אצל סיטרואן רובן לא הופכות לדגמים סדרתיים. מצד שני נראה כי החברה הצרפתית מחפשת בימים אלה דרכים להרחיב את ליין דגמי ה-DS היוקרתית שלה ויתכן שהטיוביק הוא סקיצה ראשונית לוואן יוקרתי שיצטרף לסדרה. רק כדאי שלפני שזה יקרה המעצבים יעשו משהו עם הפרונט המשונה הזה.
רטרו בניחוח עתידני