נכון להיום, אם כסף הוא לא בעיה בעבורכם ואתם מחפשים מכונית מהירה אבל לא סתם מהירה אלא את הכי מהירה שיש, אתם צריכים לקפוץ לסוכנות בוגאטי הסמוכה לביתכם (רמז - אין כזו ברחוב המסגר) ולחתום, לא לפני שדאגתם לתזרים מזומנים של לפחות 2.6 מיליון דולר בחשבון העו"ש, על הזמנה לויירון סופר ספורט המצוידת במנוע 16 צילינדרים שמפיק לא פחות מ 1,200 כ"ס המאפשרים למפלצת להגיע למהירות מרבית של לא פחות מ-431 קמ"ש.
אבל רגע לפני שאתם חותמים על הצ'ק אולי כדאי שתדעו שהשליטה המוחלטת של בוגאטי בתחום שיאי המהירות למכוניות עם רישוי לכביש ובייצור סדרתי עשויה בקרוב להגיע לסופה עם כניסתה לתחום של יצרנית בוטיק גרמנית קטנה בשם "רוטרי סופרקראס" או בקיצור RSC.
החברה, שהוקמה לפני מספר שנים, אמנם שיחררה בעבר כבר כמה הצהרות גרנדיוזיות על רכבים עתידיים שלא בדיוק הגיעו לשלב הייצור הסדרתי, אך הפעם זה נראה יותר רציני: "זו מכונה חזקה מאוד והיא תציג ביצועים שלא נראו בעבר", מצהיר ראש צוות הפיתוח של החברה הקטנה. "הסוד שלנו טמון ביחידת ההנעה שתשלב 8 מנועים רוטוריים בעזרת גל זיזים משותף אשר יפיקו ביחד לא פחות מ-2,801 כ"ס".
תגיע למהירות תלת ספרתית בשנייה אחת | צילום: אוטו
כן, זו אינה טעות הקלדה. זהו ההספק ש- RSC מצהירים שיהיה למכונית העל שלהם ולמרות שבחברה לא מנדבים יותר מדי פרטים נוספים, למעט העובדה שהמנוע יהיה ממוקם במרכז הרכב ויניע את הגלגלים האחוריים, מקורות לא רשמיים מאשרים שהכוונה של "רוטרי סופרקראס" היא להציג מכונית שתאיץ למהירות תלת ספרתית בתוך שנייה אחת ותגיע למהירות מרבית גבוהה מ-450 קמ"ש.
כדי להבין איך ניתן להגיע לביצועים והספק כל כך מטורפים במכונית ספורט עם מנוע בגודל מתקבל על הדעת נציין שהסוד של "רוטרי סופרקראס" טמון בטכנולוגיה הייחודית בו פועל המנוע שלהם השונה מכל מנוע בעירה פנימית אחר המוכר לכם.
לא מדובר בהמצאה חדשה במיוחד ולמעשה היא פותחה כבר לפני עשרות שנים באמצע המאה העשרים על ידי מהנדס גרמני בשם פליקס וונקל ויתרונה הגדול הוא יכולת להגיע להספקים גבוהים מאוד ביחס לגודל פיסי ונפח מנוע קטנים.
מכונית העל של "רוטרי סופרקראס" לא תהיה המכונית הראשונה להשתמש בטכנולוגיה זו ולמעשה כבר בסוף שנות ה-60 של המאה ה-20 מנוע הוונקל הרוטרי הופיע לראשונה ברכב מיצור סדרתי שנקרא NSU Ro80-.
על הנייר ה-NSU הייתה מכונית מאוד מרשימה ומתקדמת ביחס לתקופתה והמנוע שלה הציג הספק של 115 כ"ס מנפח של בסך הכל 1,000 סמ"ק, אך במציאות היא התגלתה כבעייתית ולא אמינה בצורה קיצונית, ולמעשה הביאה לפשיטת הרגל של היצרן.
אמנם טכנולוגית הוונקל לא הייתה נחלתה הבלעדית של NSU וגם יצרנים נוספים כמו אלפא רומיאו, סיטרואן, פורד, מרצדס, ניסאן, טויוטה, רולס רויס ואחרים קנו את הזכות להשתמש בפטנט, אך לאחר הכישלון המהדהד של NSU לא העזו לעשות זאת.
למעשה רק מאזדה הקטנה האמינה בטכנולוגיה ועשתה בה במהלך השנים שימוש מוצלח למדי בכמה מדגמי הספורט של החברה.
לא תצטרכו "להסתפק" בבוגאטינכון להיום בעולם יש רק מכונית אחת, ה-RX8 של מאזדה, המשתמשת בטכנולוגיה זו ולמרות היעילות והאמינות של מנוע הוונקל הדו רוטורי בנפח 1.3 ליטרים המפיק 250 כ"ס בגרסת מאזדה, בשנים האחרונות מנוע זה מתקשה לעמוד בתקנים המחמירים של זיהום האוויר בעולם וככל הנראה בדור הבא של ה-RX מאזדה תאלץ להשתמש במנוע שגרתי יותר.
בניגוד למאזדה, RSC, כיצרנית זעירה המייצרת כמות קטנה של רכבים, לא חייבת לעמוד בתקני יורו 5 ובקרוב יורו 6 ובכוונתה, כאמור, לנצל את המימדים הקטנים והניצולת הגבוהה של הטכנולוגיה הרוטרית כדי להציג מכונית על עם הספק מנוע קיצוני שכזה.
ההשקה של המכונית המטורפת הייתה אמורה להתקיים באפריל השנה במסגרת תערוכת Marques Monaco בה מוצגים ה"צעצועים" המטורפים ביותר - משעונים דרך מכוניות ועד ליאכטות - לבני האלפיון העליון, אך באופן מפתיע מכונית העל של RSC לא הופיעה כמתוכנן.
כעת, לאחר שבמשך מספר חודשים לא נשמע דבר מכיוונה של החברה, RSC שיחררה טיזר ראשון לעיצובה של מכונית העל והסבירה שחוותה כמה בעיות עם משקיעים מסין שלא אפשרו להתקדם בתהליך הפיתוח אך עכשיו כל הבעיות נפתרו והליך הפיתוח נכנס להילוך גבוה.
אמנם אנחנו מעט סקפטיים מאחר וניסיון העבר מלמד שמרבית יצרני הבוטיק שהציגו אבות טיפוס שאפנתיים מדי בסופו של דבר פשטו את הרגל לפני שהגיעו לשלב הייצור, אבל אנו בהחלט מקווים שהפעם הדברים יתקדמו בדרך אחרת ונזכה סוף סוף לראות סופר-מכונית עם קרוב ל-3,000 כ"ס עולה על הכביש.