עם יותר מ-29 מיליון מכוניות שנמכרו ברחבי הגלובוס מאז הושקה ב-1974 כמחליפה לחיפושית המיתולוגית, הגולף של פולקסווגן היא סמל להצלחה ולמעשה מדובר במכונית השנייה הנמכרת ביותר בעולם אחרי הטויוטה קורולה ומי שמובילה את טבלאות המכירות ביבשת אירופה עם נתח שוק דמיוני של מעל ל-20 אחוזים בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות.
הלילה עיני עולם הרכב נישאו אל ברלין שם נחשף באירוע מיוחד הדור השביעי של הגולף.
באופן לא מפתיע במיוחד מה שלא השתנה כמעט הוא העיצוב והגולף בדורה השביעי שומרת על המסורת הקלאסית ונראית כמו אבולוציה טבעית וממשיכה של הדור החמישי והשישי, מי שבכל זאת יתעקש לחפש הבדלים של ממש יוכל לציין קימור פח חד לאורך הדלתות וחלון משולש פינתי קטן בדלתות הקדמיות הנראים לראשונה בגולף ומקנים למכונית מראה מעט מחודד יותר.
להבדיל מהדור השישי של הגולף שהיה בעיקר מתיחת פנים לדור החמישי כאן מדובר במכונית חדשה לחלוטין המבוססת על פלטפורמת ה-MQB המודולארית החדשה של קונצרן פולקסווגן שנראתה לראשונה באודי A3 החדשה.
הגולף החדשה ארוכה ב-5.6 ס"מ (425.5 ס"מ), רחבה ב-1.3 ס"מ (180 ס"מ) יושבת על בסיס הגלגלים שגדל ב-5.9 ס"מ (263.7 ס"מ) ורק הגובה קטן ב-2.8 ס"מ (145.2) אל מול הדור הקודם זאת על מנת לשפר את מרכז הכובד והיעילות האווירודינאמית שאפשרה למתכננים להגיע למקדם גרר מרשים של 0.27.
המימדים החדשים מקנים למשפחתית הקומפקטית תא נוסעים מרווח מבעבר ועוד 30 ליטר של נפח בתא המטען.
הפלטפורמה החדשה העושה שימוש בפלדה מיוחדת, מחוזקת וקלה יותר בצירוף עם חיסכון במשקל קומפוננטים נוספים (כמו למשל חלק מהמנועים הקלים ביותר מ-40 ק"ג מקודמיהם) למרות הגדילה במימדים הגולף החדשה השילה ממשקלה למעלה מ-100 ק"ג בהשוואה לדור הקודם כשהגרסה הבסיסית עוצרת את המשקל על 1050 ק"ג בלבד.
צילום משותף של כל הדורותיחידות הכוח שנזכה לראות יהיו כנראה אלו המוכרות לנו, מה-1.2 TSI ועד ה-2.0 ליטר טורבו של ה-GTI, כמו כן יש להניח שמערכת Stop&Start (המכבה את המנוע בעמידה) תגיע כסטנדרט בכל הגרסאות ובשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או DSG כפולת מצמדים אוטומטית עם שבעה יחסי העברה - זו האחרונה תוכננה כך שהיא יכולה לנתק את המנוע מהגיר בעת נסיעה במצבים מסוימים כדי להפחית את צריכת הדלק.
בנוסף תוצע הגולף עם מערכת אופציונאלית חדשה המאפשרת, בדומה למערכות המוכרות מדגמי אודי שונים, בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה (נוחות, נורמלי, ספורט ואינדיבידואלי) המשנים את תגבור ההגה, תגובות המנוע הגיר וגם בגרסאות הבכירות קשיחות הבולמים.
חובבי הנהיגה ישמחו לשמוע שכל דגמי ההנעה הקדמית של הגולף יהיו מצוידים בדיפרנציאל XDS מוגבל החלקה אלקטרוני, פריט שהופיע עד כה רק בגרסאות הספורטיביות החזקות ואשר מסייע להוריד את הכוח לכביש ביציאה מפניות ומפחית את התערבות מערכת בקרת היציבות.
גם בסעיף הבטיחות הגולף החדשה מרשימה עם מגוון מערכת עזר כמו מערכת המפעילה את הבלמים לאחר תאונה כדי לצמצם את האנרגיה הקינטית והסיכוי לפגיעה נוספת ומערכת המזהה מצבי חירום ומהדקת את החגורות וסוגרת את החלונות לשיפור יעילות פעולת כריות האוויר.
כמו כן תוצע גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת שיוט ושמירת מרחק אוטומטית במהירות של עד 150 קמ"ש ובלימה בעוצמה מלאה בעת הצורך, מערכת CITY SAFETY הבולמת את הרכב כדי למנוע התנגשות במהירות של עד 30 קמ"ש ועוד. בשלב זה לא ברור עדיין מה מבין המערכות הללו יוצע כסטנדרט ומה כאופציה בתוספת תשלום.
הגולף החדשה תיחשף לראשונה לקהל בתערוכת פריז הקרובה, ותחל להימכר באירופה בנובמבר.
מצ'מפיון מוטורס יבואני פולקסווגן בישראל נמסר כי הגולף החדשה תגיע לארץ בראשית 2013.