לאחר שחשפה בתערוכת דטרויט בראשית השנה דגם קונספט קרוב ליצור של רכב פנאי במימדים בינוניים, כעת חושפת ניסאן תמונות ופרטים מלאים על הדור הרביעי של רכב השטח של החברה, הפאת'פיינדר.
בדומה לאותו דגם תצוגה עליו הוא מבוסס גם גרסת הייצור של הפאת'פיינדר שונה באופן מהותי מהדגם המוכר לנו המבוסס על שלדת הסולם וקווי העיצוב של הנבארה – הטנדר של החברה.
בהתאם למגמה השולטת בעולם רכבי הפנאי בשנים האחרונות ולאחר ניתוח של קהל הלקוחות של הרכב, גם ניסאן החליטה לנטוש את שלדת הסולם הקשוחה לטובת תצורת מרכב אחוד שאמנם סובלת מנחיתות בתנאי שטח תובעניים אך מציגה לא מעט יתרונות בשטח החשוב באמת לרוב המוחלט של הלקוחות – האספלט הסלול.
אמנם ניסאן שומרת על מראה השומר על אלמנטים עיצוביים האמורים לצור זיקה בין הפאת'פיינדר החדש לשושלת המשפחתית הקשוחה אך עם זאת העיצוב של הדור החדש הוא הרבה יותר מעוגל, מעט פחות גבוה ומתמקד יותר בהובלת נוסעים מאשר בחציית מכשולים.
יותר מעוגל ומעודן מהדורות הקודמיםהמעבר לתצורת מרכב אחוד אפשרה לפאת'פיינדר לקצץ לא פחות מ-250 קילוגרמים ממשקלו וביחד עם מנוע וי 6 מחודש בנפח 3.5 ליטרים המפיק 260 כ"ס (בכל זאת, הרכב מיועד בעיקר לשוק האמריקאי) ותיבת הילוכים רציפה נתוני צריכת הדלק הרשמיים מדווחים על הפחתה של לא פחות יותר מ-30 אחוזים לעומת הנתונים הרשמיים של הדור היוצא לכדי נתון משולב, אולי לא מרשים במיוחד במונחים של מכונית משפחתית אך מרשים למדי לרכב בגודל שכזה, של כמעט 9 קילומטרים לליטר.
בניגוד לעבר, גרסת ה2X4- תניע את הגלגלים הקדמיים וגם גרסת ה-4X4 תעשה ברוב הזמן שימוש בעיקר בהנעה קדמית ותשלב את הסרן האחורי רק בתנאי דרך קשים או במקרה של איבוד משיכה ואחיזה מקדימה.
בניסאן מדגישים כי מאמץ מיוחד הושקע בתכנון תא נוסעים יעיל, מרווח ויוקרתי מבעבר עם 3 שורות מושבים ויכולת להסעת 7 נוסעים, כשלטענת ניסאן גם השורה השלישית מאפשרת שימוש על ידי אנשים בוגרים ומצוידת במשענת הניתן לכיוונון ובתכנון המאפשר יציאה וכניסה נוחים מבלי שיהיה צורך להזיז את כל המושב בשורת המושבים השניה.
עיצוב פנים מפואר יותר ומרווח לשבעה נוסעיםניסאן שמה דגש להעניק לתא הנוסעים אווירה יוקרתית ככל הניתן ובין שלל האבזור הסטנדרטי והתוספות אפשר לציין מושבי עור עם קירור וחימום, הגה מחומם, מפתח חכם, קישוריות בלוטות' מלאה, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע ו-DVD של BOSE עם 13 רמקולים ושלל מסכים, מצלמה אחורית ועוד.
השיווק בארצות הברית צפוי להתחיל בסתיו הקרוב ובהמשך הוא גם יגיע לאירופה וישראל, ככל הנראה בשילוב יחידות הנעה נוספות שיכללו גרסאות בנזין עם 4 צילינדרים וגרסת טורבו-דיזל.
לא היינו ממליצים לאתגר אותו בהצלבות וטיפוס מעלות