ניסאן מחזירה את המותג אחרי שלושה עשורים שלושה עשורים לאחר שניסאן "הרגה" את מותג דאטסון הוא חוזר כעת מהמתים עם השקת ה-"GO", אתמול בניו דלהי שבהודו.
הדאטסון GO היא מכונית סופר מיני זולה המבוססת על פלטפורמת הניסאן מיקרה והיא והדגמים תחת מותג דאטסון שיגיעו בעקבותיה אמורים לאפשר לקונצרן היפני נוכחות משמעותית בשווקים מתפתחים כמו הודו, אינדונזיה, רוסיה ודרום אפריקה, המשוועים לתחבורה אמינה במחיר נמוך.
ה-GO תוכננה בהודו ותיוצר שם ובדומה לרכבי מותג דאצ'יה הנמצא בבעלות קונצרן רנו-ניסאן, גם במקרה זה הרעיון הוא להשתמש ברכיבים הקיימים על המדף ובהתאמתם לצרכים של שווקי היעד ולדרישותיהם.
עם זאת, בניגוד לרכבי דאצ'יה השונים הנמכרים גם בשווקי המערב כאופציה אטרקטיבית בצירוף מחיר מוזל, במקרה של דאטסון בשלב זה לפחות הכוונה היא להתמקד בשווקי היעד המתפתחים.
דאטסון GO - תוכננה ותיוצר בהודו על בסיס מכללים של הניסאן מיקרהבהתאם למיצוב כמותג תקציב שעיקר מטרתו להציע רכבים במחיר נמוך ככל האפשר הדאטסון GO לא כוללת דיפונים יוקרתיים, גימורי אלומיניום מוברש או יותר מדי אבזור ובתא הנוסעים של הרכב ניתן לפגוש הרבה פלסטיקה נוקשה, תא כפפות ללא דלת, שטיחים דקיקים, לוח מחוונים המציע רק מד מהירות ועמדת עגינה לחיבור הטלפון הנייד דרך חיבור USB או AUX במקום מערכת שמע.
יתרה מזאת, בשלב זה ה-GO תוצע עם גיר ידני בלבד ואביזרי בטיחות מתבקשים כמו כריות אוויר, מערכת נגד נעילת הבלמים ובקרת יציבות יוצעו כאופציה או בהתאם למפרט הבטיחות הנדרש בשוקי היעד.
באירוע ההשקה נמסר כי המנוע של ה-GO יהיה בנפח 1.2 ליטרים וניתן להעריך כי מדובר במנוע שלושת הצילינדרים המוכר של המיקרה המפיק בגרסתו לשווקי המערב 80 כ"ס.
שימו לב למתקן החיבור לטלפון הנייד שמחליף את מערכת השמעה-GO צפויה להגיע לשווקים בהודו בראשית השנה הבאה. תג מחיר אמנם לא יהווה תחרות לנאנו של טאטא, שנחשבת למכונית הזולה בעולם ונמכרת בשוק ההודי במחיר של החל מעשרת אלפים שקלים, אך הוא בהחלט יהיה נמוך למדי, יכלול מנוע חזק בהרבה ואביזרי נוחות כמו מזגן וחלונות חשמליים קדמיים וצפוי לעמוד על פחות מ-400 אלף רופי שהם בשער החליפין של היום כ-25 אלף שקלים.
"זהו יום היסטורי עבור חברת ניסאן ועבור השותפים שלנו בחלק זה של הגלובוס הנהנה מהצמיחה המהירה ביותר בעולם", ציין קארלוס גוהן, נשיא קונצרן ניסאן-רנו בהשקה ה-GO, "אבל מעל לכל זהו יום מרגש עבור נשים וגברים רבים כאן בהודו שה-GO תאפשר להם להגשים חלום ולרכוש מכונית של ממש", הוסיף תוך כדי שחרור עקיצה לעבר הנאנו שלא זוכה להצלחה לה ציפו מאחר והיא נתפסת בעיני הודים רבים ככלי ביניים בין אופנוע למכונית אמיתית.
>> יצרן ריקשות הודי מציג מכונית יותר זולה מהטאטא נאנו
כריות אוויר יוצעו כאופציה