קצת יותר משנה אחרי שדיווחנו לכם פעם הראשונה על חברת W מוטורס הלבנונית ותוכניתה הגרנדיוזית לייצר הייפר קאר קיצונית שתמוצב מעל מרבית דגמי פרארי ולמבורגיני "ההמוניים" ותתחרה ברכבים כמו פאגני הויארה, מקלארןP1 ובוגאטי ויירון וקצת אחרי שהמכונית נחשפה לראשונה בתערוכת דובאי, בימים אלה ה"לייקאן הייפר-ספורט" של החברה מביירות עושה את הופעת הבכורה שלה בגודל מלא על אדמת אירופה באירוע Marques Monaco ה-11 המתקיים בנסיכות.
עוד ב-mako רכב
מצפון תפתח המצערת
מכונית מרוץ תוצרת עזה
ארץ אחת, מכל דלק אחד
מדובר באירוע בו עשירי תבל יכולים לפגוש את מכוניות העל היקרות והנדירות בעולם כמו גם עוד כל מיני דברים - מיהלומים ויצירות אמנות ועד סירות מרוץ שהמשותף להם הוא תג מחיר הזוי בצורה בלתי נתפסת.
עם תג מחיר סביב 3.4 מיליון דולרים ה"לייקאן הייפר-ספורט" בהחלט עומדת בכבוד בהגדרה הזאת ועל אף שמדובר ביצרנית עלומה המגיעה מאומה שמתבלטת בעיקר במלחמות אזרחים ולא בייצור רכבי על, לפחות על פי התמונות והסרטונים בהחלט מדובר ברכב מרשים מאוד המציג עיצוב כוחני ובולט, רמה מרשימה של הקפדה על הפרטים ויחידת הנעה קיצונית המבוססת על מנוע בוקסר בנפח 3.8 מתוצרת פורשה שעבר שדרוג ושיפורים משמעותיים בסדנת RUF הגרמנית הנחשבת ומפיק כעת לא פחות מ-770 כ"ס שמועברים לגלגלים האחוריים.
770 כ"ס בגלגלים האחוריים
הרוכשים יוכלו לבחור בין תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה לתיבה ידנית סיקוונסאלית ללא קלאץ' כמו ברכבי מרוץ עם 6 יחסי העברה.
עם משקל עצמי של 1380 ק"ג ל"לייקאן הייפר-ספורט" יש יחס הספק משקל קיצוני של 1.7 ק"ג לכל כ"ס, דבר שמבטיח ביצועים מרשימים מאוד.
בשלב זה אין הוכחה רשמית לכך, אבל לטענת המפתחים הלבנוניים 100 קמ"ש נרשמים בתוך 2.8 שניות והמהירות המירבית עומדת על 395 קמ"ש.
עם זאת, ה"לייקאן הייפר-ספורט" היא לא רק מכונית מרוץ עם רישוי לכביש וכיאה לרכב עם תג מחיר מטורף שכזה היא כוללת גם שלל גאדג'טים ואביזרים שיעשו טוב למי שירשום את הצ'ק השמן ומעבר לסטנדרט המתבקש בספירות הללו היא כוללת גם מערכת מולטימדיה שבמקום מסך הפעלה סטנדרטי תציג את ממשקי התפעול בהולוגרמה תלת ממדית ו... פנסים ראשיים בהם משולבים לא פחות מ-420 יהלומים.
אנחנו בהחלט נשמח לסיבוב
על אף שקצת הזוי לחשוב שמישהו ירכוש מכונית של יצרן רכב עלום ללא מסורת במחיר של יותר משל בוגאטי ויירון סופר ספורט, יש להניח שבקטאר, דובאי ושאר מדינות המפרץ יש לקוחות עם גאווה ערבית אשר בהחלט עשויים לראות במוצא הלבנוני יתרון, כאלה שכבר מחזיקים את כל מכוניות העל המוכרות ומחפשים להוסיף לאוסף מכוניות נדירות ואקזוטיות אף יותר.