טויוטה נוטשת את העיצוב המשמים עם למעלה מ-40 מיליון העתקים, הקורולה של טויוטה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם כבר לא מעט שנים ולא נראה כי יש דגם שעשוי לרשת ממנה את התואר בשנים הקרובות.
בעשרת הדורות שלה, המכונית המשפחתית מבית טויוטה שמרה בקנאות על המתכון המנצח של שימושיות טובה, אמינות מוחלטת, פשטות, מבנה סדאן ועיצוב נעים לעין אבל לא פורץ גבולות, בלשון המעטה.
על אף שהדור הנוכחי שהגיע לשווקים ב-2008 עדיין נמכר היטב יחסית מסביב לעולם, מזה זמן לטויוטה די ברור שאל מול שלל מתחרות מודרניות בהרבה לקורולה כבר אין הרבה מה להציע.
הזמן עבר ובהעדר טיזרים, דגמי קונספט ותמונות ריגול שדלפו באורך פלא לרשת כבר לא לגמרי היה ברור לאן פניה של טויוטה מועדות בדגם החשוב ביותר שלה.
החידה הלא פתורה הזו שהעסיקה רבים קיבלה אתמול מענה חלקי עם פתיחת תערוכת דטרויט וחשיפת דגם הקונספט "קורולה פיוריה" שכפי שניתן להבין משמו מספק רמז יותר מעבה למראה של הדור ה-11 של המכונית הנמכרת בעולם.בניגוד לקו הסופר שמרני-אפרורי שאפיין את העיצוב של הקורולות עד היום, דגם התצוגה שאמור לשמש השראה לקורולה הבאה חושף שפה עיצובית חדשה בעבור המותג היפני שנקראת 'דינמיות אייקונית' (Iconic Dynamism).
היחס בין הגודל של תאי המנוע והמטען לקבינה מעט משונהעם יחידות פנסים צרות, קפלי פח חדים ומראה כוחני הכולל מעט מאוד סרחי עודף ומציג פרופורציות מקוריות (אם כי מעט משונות) בין גודלם הקטן של תא המנוע והמטען לבין תא הנוסעים הגדול, אין ספק שמדובר במראה נועז ואגרסיבי באופן משמעותי מזה של רוב דגמי החברה המוכרים כיום.
למרות שלוקח זמן להתרגל למימדים של הקורולה פיוריה, גם אם מנטרלים אלמנטים עיצוביים כמו חישוקי ה-19", הדיפיוזר האחורי מסיבי פחמן, חלק מפנסי הלד וכונס האוויר הקדמי המוגזם שבוודאי יעלמו בדרך לגרסה הסדרתית, עדיין מדובר במכונית מרשימה למדי.
גם המידות של מכונית הקונספט בהחלט עשויות לרמוז על הדור הבא של הקורולה שצפוי להיות ארוך ורחב מזה הנוכחי ובה בעת נמוך יותר לטובת הנוכחות הספורטיבית. בסיס הגלגלים של דגם הקונספט עומד על 270 ס"מ – 10 יותר מבקורולה הנוכחית שסובלת ממרחב רגליים מוגבל למדי במושב האחורי.
בשלב זה טויוטה לא ממהרת לנדב מידע באשר ליחידות ההנעה בהן תצויד המשפחתית האייקונית. עם זאת נראה שבטויוטה יעדיפו מנועים אטמוספריים ותיבות הילוכים קונבנציונליות או רציפות על פני מנועי טורבו קטנים ותיבת כפולות מצמדים שעלולים לפגום בנכס המרכזי של הקורולה – מוניטין האמינות המוצק שלה.
בטויוטה עדיין לא מספקים לוחות זמנים להצגה הרשמית של הקורולה הבאה אך נראה כי זה יקרה כבר במהלך השנה הקרובה.
>> טויוטה מציינת 200 מיליון רכבים
על אף שיש להניח שחלק מהאלמנטים העיצוביים יעדרו מהגרסה הסדרתית, עדיין מדובר במכונית מרשימה