דור שני לכיעור הרודיוס של סאנגיונג הוא מיניוואן שמציע מרווח פנימי מעל הממוצע, מנוע דיזל חסכוני ותא נוסעים מודולרי, אבל הוא מוכר בראש ובראשונה בזכות העיצוב המוזר, שלא לומר הזוי, שלו, המכנה לו מקום קבוע, לרוב בשלישיה הפותחת, בכל דירוג "המכוניות המכוערות בעולם" שנעשה על ידי כל אמצעי תקשורת מסביב לגלובוס בעשור האחרון.
האמת שאין אפילו זווית אחת ממנה המיניוואן הקוריאני נראה מזמין. זה מתחיל בפרונט הכולל גריל עצום ופנסים שמזכירים עיניים שמוטות ונראה כמו חיקוי דה-לה-שמאטע למרצדס, ממשיך לצדודית גמלונית עם בתי גלגלים קטנים ומגיע לשיא בחלק שמאחורי הדלת האחורית שנראה כמו תוספת שלאחר מעשה למען השימושיות לאחוריים המקוריים שהיו בעלי מראה זורם היורד כלפי מטה.
הרודיוס הנוכחי - מקום של כבוד בכל רשימת הכי מכוערות בעולם למרות הביקורות הקטלניות, סאנגיונג שמרה על הרודיוס בקנאות והמשיכה לייצר את הברווזון המכוער במשך לא פחות מ-9 שנים ורק כעת, לאחר שמהינדרה ההודית נכנסה עימה לשותפות, המעצבים הקוריאנים התפנו לעצב דור חדש למיניוואן שצפוי להיחשף בתערוכת ז'נבה בחודש הבא.
בשבוע שעבר החברה אף שיחררה טיזר בדמות צמד איורי מחשב ראשוניים למדי שהצביעו על עיצוב, אולי לא מהפכני, אבל בהחלט יותר נעים לעין ומעורר ציפיות לנוכח הזוועה הנוכחית.
אך, כפי שכבר נוכחנו לא פעם בעבר, כמעט כל המכוניות נראות מרשימות למדי בשרטוטים הראשונים בקווים חופשיים וצריך להמתין לראות תוצאה המוגמרת במציאות כדי באמת להבין במה מדובר.
אוי, כמה לצערנו זה נכון במקרה של הרודיוס החדש, שהיה אמורה להיחשף באופן מלא רק בתערוכה אך תמונות ראשונות שלו מאירוע סגור לסוכנים הגיעו בסוף השבוע לרשת. הפרונט שונה לחלוטין אך עדיין מכוער
איך נאמר זאת בעדינות? לא מדובר ברכב נאה במיוחד והדור החדש של הרודיוס שיקרא בשווקים מסוימים "קורנדו טוריסמו" ובאחרים "סטביק" אמנם מציג עיצוב שונה לחלוטין מזה המוכר אך באורח פלא סובל כמעט מכל הכשלים העיצוביים של הדור היוצא כשבראשם גם הפעם עיצוב הזוי במיוחד לחלק שמאחורי הדלתות שנראה כסרח עודף שהתווסף במועד מאוחר יותר.
אחרי החשיפה הרשמית לעיני הציבור בז'נבה ,המיניוואן הקוריאני החדש צפוי להגיע לשווקים בקיץ אך עם עיצוב כזה לא נראה שבסאנגיונג צריכים לצפות לזינוק במכירות. יחד עם זאת, נראה שעל דבר אחד אין עוררין ואין ספק שגם הרודיוס החדש יבטיח לעצמו מקום של כבוד בצמרת דירוגי המכונית המכוערות בעולם גם בשנים הבאות.