לפני קצת יותר משני עשורים מאזדה הדהימה את עולם הרכב כשחשפה את המאזדה MX-5 מיאטה – מכונית ספורט דו מושבית עם הנעה אחורית בהשראת מכוניות הספורט העממיות מתוצרת איטלקית ובעיקר אנגלית שזכו לפופולריות עצומה בקרב צעירים בשנות ה-60 וה-70 של המאה העשרים.
המיאטה עלתה על המקור והציגה, לבד מחדוות נהיגה יוצאת מן הכלל, גם אמינות יפנית מוחלטת. ההצלחה הייתה הרבה מעבר למצופה ושימשה השראה ללא מעט יצרניות שכבר חשבו שתצורה זאת חלפה מהעולם. גם היום אחרי הרבה שנים וכמיליון מיאטות הנעות על כבישי העולם שהפכו אותה לרודסטר הנמכרת ביותר מאז ומעולם, עדיין מדובר ברודסטר הפופולרית והנמכרת ביותר בכל שנה ושנה.
לפני מספר חודשים הגיעו שמועות מכיוונה של קיה הקוריאנית באשר לכוונה לייצר רודסטר דו מושבית ולאחרונה מגיעים דיווחים מכיוונה של אלפא רומיאו, שהספיידר שלה הייתה אחת ממקורות ההשראה למיאטה הראשונה, היודעים לספר שהגלגל התהפך לו ועכשיו זו אלפא רומיאו ששואבת השראה מהמיאטה של מאזדה בתכנון הדור הבא של הספיידר
אמנם אלפא רומיאו מעולם לא הפסיקה לייצר רודסטרים דו מושביים אך בשנת 1994 היא הפסיקה לייצר את הספיידר במתכונתה המקורית ונטשה את ההנעה האחורית.
ב-1995 אלפא הציגה את הספיידר GTV שכבר הייתה גדולה, מסוגננת, כבדה ויקרה יותר. בשנת 2006 היא הוחלפה על ידי דור חדש שהיה מבוסס על הבררה היפהפייה והיה אפילו מרשים ויוקרתי יותר. הבעיה היא ששני הדורות האחרונים התרחקו מרוח הספיידר המקורית ולבד מתג מחיר גבוה גם לא הציעו את אותו אופי משובב ומתקשר עם הנהג.
כעת, על פי המקורות, לקראת חזרתה הצפויה של אלפא לשוק האמריקאי בעוד קצת יותר משנה מאמינים בחברה שדגם בעל מראה מרשים, יכולות ניהוג גבוהות, אופי ספורטיבי ותג מחיר הגיוני יוכל לנגוס בנתח של המיאטה בשוק בו היא זוכה לפופולריות הגדולה ביותר ולעזור גם בחדירה המחודשת של המותג מארץ המגף לאמריקה.
הספיידר הנוכחית - מהממת אבל גדולה מדי ולא מספיק ספורטיביתבשלב זה לא נחשפו יותר מדי פרטים אך נודע כי בסדנת העיצוב פינינפארינה שוקדים על כמה דגמי קונספט והרעיון הוא ליצור מכונית קטנה ומרשימה למראה. אמנם לא ברור עם הספיידר החדשה תציג תג מחיר נמוך כמו זה של המיאטה אבל ללא ספק יהיה מדובר במחיר שימצב אותה מתחת למתחרות כמו ב.מ.וו Z4 , מרצדס SLK וכמובן גם מתחת למכונית הספורט בעלת המנוע המרכזי ה ,4C-שאלפא רומיאו מתכוונת לחשוף בקרוב.
הספיידר החדשה ככל הנראה תהיה מצוידת במנוע החדש בנפח המיתולוגי בעבור אלפא של 1750 סמ"ק המוכר מהג'ולייטה תלתן ומפיק 235 כ"ס. המקורות גם יודעים לספר שהספיידר החדשה תציג מרכב שישקול קצת פחות מטון, מה שיעניק לה יכולות דינמיות גבוהות. אחת השאלות המרכזיות שנותרה פתוחה בשלב זה היא האם המנוע יוצב לרוחב או לאורך תא המנוע או במילים אחרות - האם אלפא תמשיך לדבוק בהנעה קדמית או שתחזור למקורות ולספיידר שיודעת לכשכש בזנב.
באלפא רוצים לחזור למקורות עם רודסטר קלת משקל