הסגמנט החם ביותר כיום בעולם הרכב הוא סגמנט המכוניות הקטנות, וגם יצרני היוקרה משקיעים בו את מרב משאביהם. לפני כחצי שנה חשפה אודי את הדור החדש, השלישי במספר של ה-A3 המבוסס על פלטפורמת ה-MQB המודולרית החדשה של קונצרן פולקסווגן, וכעת מגיע תורה של הגרסה החזקה בהיצע ה-S3 שתוצג בתערוכת פריז ותילחם ראש בראש מול המרצדס A45 AMG והב.מ.וו M135.
החידוש העיקרי ב-S3 נוגע למנוע, אמנם הנפח העומד על שני ליטרים זהה לזה של הגרסה היוצאת, אך ראש מנוע חדש מאלומיניום עם מערכת תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק רב נקודתית ישירה (שני מזרקים לצילינדר) וטורבו שמסוגל להשיג עד 1.2 באר של גדישה - מנפקים 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ בכל התווך שבין 1,800 עד 5,500 סל"ד.
יחידת הכוח מחוברת לתיבת DSG כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה (לעומת שישה בקודמת) או ידנית עם שישה הילוכים, זמני התאוצה למאה קמ"ש עומדים על 5.1 ו-5.4 שניות בהתאמה (שיפור של 0.4 ו-0.3 שניות בהשוואה לדגם היוצא) ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש בשני המקרים. מעבר לביצועים הופחתה גם פליטת המזהמים והיא עומדת על 159 גרם לקילומטר של CO2.
כמעט 300 כ"ס ובעתיד צפויה גם גרסת RS3 חזקה יותר
כמו בכל דגמי S גם כאן נמצאת מערכת קוואטרו עם הנעה לכל הגלגלים ובנוסף המתלים מונמכים ב-2.5 ס"מ לעומת ה-A3 הרגילה על מנת לשפר את התנהגות הכביש, בנוסף, המשקל העצמי הופחת ב-65 ק"ג (1395) הציר הקדמי הוזז 5.2 ס"מ קדימה והמנוע הוטה אחורנית ב-12 מעלות על מנת לשפר את חלוקת המשקל ולהפוך את ה-S3 החדשה למהנה יותר לנהיגה.
מושבים בהשראת ה-RS5
כדי שהשכנים לא יתבלבלו לחשוב שמדובר ב-A3 "הפשוטה" של הצפונית שלומדת בבין תחומי ה-S מקבלת מראה חיצוני קרבי יותר עם חישוקים בקוטר 18 אינץ', גריל בגימור אלומיניום, פגושים מנופחים ונמוכים יותר, תאורת לד, מראות בגימור אלומיניום ואגזוזים כפולים עם מסיט אוויר בפגוש האחורי. גם תא הנוסעים עוצב באווירה ספורטיבית עם הרבה תגי S, מושבים תומכים בעיצוב ייחודי, גימורי אלומיניום והגה קטום.
S3 תעשה עליה ארצה במרץ הקרוב, ומצ'מפיון היבואנית מבטיחים שהמחיר יהיה יותר נמוך ממחירו של הדגם היוצא. אנחנו מבטיחים לנצל את ההזדמנות הראשונה לשים עליה יד ולבדוק, על אספלט ציוני, איך היא מול המתחרות.
5.1 שניות למהירות תלת ספרתית
>> טירוף במימדים קומפקטיים - אודי RS3 במבחן