הקונספט שנחשף בתערוכת ניו יורק לפני כחודשיים חשפה סובארו בתערוכת ניו יורק את ה-WRX קונספט- אב טיפוס ליורשת של המכונית המזוהה ביותר בעשורים האחרונים עם היצרן היפני.
אב הטיפוס היה אמור לשים קץ לשמועות העיקשות בדבר הפסקת הייצור של מכונית הספורט האייקונית, שנבעו בין היתר מהתמקדות של היצרן היפני הקטן בנישת הקרוסאוברים כפולי הנעה ותפיסת הנישה הספורטיבית על ידי ה-BRZ שפותחה ביחד עם טויוטה.
הסקפטיים התקשו להשתכנע מדגם התצוגה וטענו שלמעשה סובארו רק מנסה להרגיע את הרוחות ולא באמת מתכוונת, במצב השוק היום, לייצר את היורשת בשושלת המפוארת.
אך ניתן להעריך שסרטון שהתפרסם לאחרונה ביו-טיוב, בו נראית מכונית ניסוי תחת הסוואה הדומה מאוד לדגם הקונספט, שם קץ לספקולציות ומוכיח שהחברה לא תנטוש את המתכון שהפך את האימפרזה טורבו לאחת ממכוניות הספורט הפופולריות בעולם.
האימפרזה טורבו שהוצגה בתחילת שנות התשעים הייתה אחת המכוניות החשובות ביותר עבור היצרן היפני הקטן שעד אז סבל מתדמית מבוגרת ולקוחות בעיקר במדינות מושלגות (ובישראל – אבל זה כבר לסיפור אחר). האימפרזה טורבו בתחילת דרכה העניקה ביצועים של פורשה עם שימושיות של סדאן 4 דלתות ותג מחיר שפוי של מכונית מנהלים צנועה.
הדבר האמיתי תחת הסוואה במהלך ניסויים בכביש נהיגה מפותל
האימפרזה טורבו הייתה הצלחה אדירה וגם עזרה לשנות מהקצה אל הקצה את התדמית של כלל המותג על אף שלא תמיד היה לכך גיבוי בדגמים העממיים.
בדור השני של האימפרזה, הטורבו הוחלפה בגרסאות ה-WRX וה-STI שהיו חזקות יותר, ומתורבתות יותר, אך בעיקר יקרות יותר והפכו את הדגם לפופולרי פחות.
הגרסה האחרונה בשושלת, ה-STI סדאן שהתבססה על ה B3 , הייתה כבר ממש יקרה והפופולריות שלה מסביב לעולם ירדה באופן משמעותי. בארץ היא הוצעה בלא פחות מ-340 אלף שקלים וחוסר הביקוש מובן הביא להפסקת הייבוא.
בדור החדש, לראשונה בתולדת הדגם, צפוי להיות הבדל בעיצוב מרכב ה-WRX מזה של האימפרזה המשפחתית. ה-WRX תשמור על כונס האוויר האייקוני במרכז מכסה המנוע אך זה יהיה קטן יחסית לעבר והיא לא תכלול את הספויילר האחורי המוגדל שהיה אחד מסממני ההיכר של הדגם (ופריט שפרנס היטב את היבואן בארץ בעקבות חיבה יתרה שגילו כלפיו קהלים מסוימים באוכלוסיה שנהגו לגנוב אותו מכל אימפרזה בסביבה).
בכל הקשור לתכולה, נראה שבסובארו לא מתכוונים להתפשר בתחום הביצועים והיכולות הדינמיות ובסרטון הריגול שנחשף נהגי המבחן של החברה מעבידים קשה את ה-WRX באחד מכבישי הנהיגה הפופולריים והמפותלים בארה"ב.
נראה שעוד יעבור זמן רב עד שה-WRX החדשה תגיע לאולם התצוגה של סובארו ברחוב המסגר. אבל בימים הקרובים יבואן סובארו, שלאחרונה חווה שלל מהמורות יציג סוף סוף באיחור של יותר משנתיים את האימפרזה המשפחתית שאמורה להחזיר, כך מקווים בחברה, את המותג ששלט בארץ ביד רמה במשך שנים לדרך המלך.
>> קלאסיקה מקומית: סובארו DL מלכת האייטיז
ייקח עוד הרבה זמן עד שנראה אותה בארץ