יתכן שה-GT-86 היא אולי לא המכונית שקוצרת הכי הרבה רווחים בקונצרן טויוטה, אך היא ללא ספק הטויוטה המדוברת ביותר בשנה האחרונה.
ה-GT, שפותחה יחד עם סובארו, נולדה כתוצאה מהחלטתו של נשיא טויוטה אקיו טויודה לחזור לייצר מכוניות ספורטיביות והחזירה לטויוטה את רוח הנעורים שאבדה לה מאז התרחקה ככל הניתן מערכים של הנאה מנהיגה והתמקדה בייצור מכוניות אפרוריות ובגרסאות היברידיות חסכוניות בדלק.
כעת, לאחר שכבר ברור שגרסת הקופה עושה את שלה בשווקים, בטויוטה החליטו ללכת צעד אחד קדימה ולהציג בתערוכת ז'נבה, בשלב ראשון תחת הגדרת דגם קונספט,
גרסה נטולת גג ל-GT-86 שתוסיף מלבד חווית הנהיגה בהנעה אחורית גם רוח בשיער ותאפשר לטויוטה להתחרות ראש בראש אל מול המאזדה MX-5.
הגרסה נטולת הגג של ה-GT שומרת על יחידת הכוח וההנעה של גרסת הקופה, קרי מנוע בוקסר לא מוגדש בנפח 2 ליטרים עם 4 צילינדרים והזרקת דלק ישירה המפיקים 200 כ"ס ומחוברים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. גם המימדים והמראה, למעט העדרו של הגג וחישוקי גלגל שונים, זהים לחלוטין.
תנסה לקרוץ ללקוחות הנאמנים של המאזדה MX-5בניגוד לאופנה להשתמש בגגות פלסטיק המתקפלים בצורה רובוטריקית, בטויוטה החליטו ללכת על גג בד מתקפל קלאסי. למרות שמנגנון הגג גוזל מקום בטויוטה החליטו לשמור על תצורת ארבעת המושבים (אף שאלו האחוריים סמליים בלבד).
נכון לעכשיו עדיין לא ידוע מתי הגרסה הפתוחה תגיע ליצור אך אנחנו מקווים שכאשר זה יקרה נזכה לראות אותה גם אצלנו בארץ. לדעתנו, בעוד שהקופה מיועדת בעיקר לחובבי נהיגה והנע(א)ה אחורית שמחפשים מכונית עם זנב שמח, גרסת הקבריולט יכולה גם לקרוץ גם למי שמחפש מכונית פוזה.
>> תאומות החשק טויוטה GT-86 וסובארו BRZ במבחן
הנע(א)ה אחורית ללא חלק עליון