הונדה חוזרת לרגש? במשך שנים הונדה הייתה מזוהה עם מכוניות ספורט ומנועים עתרי ביצועים. היא הייתה ספקית המנועים של קבוצת ווילאמס ומקלארן וזכתה איתם בחמש אליפויות עולם בפורמולה 1, שלוש מהן כשבהגה אחז הנהג האגדי איירטון סנה. הטכנולוגיה מעולם המרוצים והעובדה שהחברה היפנית היא גם יצרנית אופנועים ותיקה, תרמה במשך תקופה ארוכה להכנסת פאנץ' ספורטיבי גם למנועים של המכוניות המשפחתיות של החברה ובין היתר הונדה הייתה הראשונה להציג את טכנולוגיית תזמון השסתומים המשתנה (Vtec).
מי שהכיר את הסיוויק של תחילת שנות ה-90 זוכר בוודאי מכונית זריזה מאוד עם מנוע תאב ביצועים. באותם שנים להונדה היו שלל מכוניות ספורטיביות בארסנל, ובין היתר הרשימה כללה את ה-NSX (מכונית עם מנוע מרכזי שהייתה ברת תחרות לפרארי ופורשה), S2000 וגרסאות טייפ R "חמות" לסיוויק ולאקורד. אצל כל אחת מארבעת הספורטיביות הלב היה המנוע שהזכיר כזה של אופנוע ספורט חובב טורים והסלוגן ששאל "האם הלב שלך בנוי למנוע כזה?" היה בהחלט רלוונטי לתחושת שרכבי הונדה העניקו.
כיום אף אחת מאותן ספורטיביות כבר לא איתנו והסלוגן נשאר קצת חסר תוכן, יתרה מזאת למעשה המכונית היחידה שאפשר להגדירה "ספורטיבית" בארסנל החברה, ה-CR-Z בעלת הלב ההיברידי, מנפקת ביצועים נחותים מאותה סיוויק משפחתית של שנות ה-90.
נראה כי במילניום החדש הונדה החליטה להקדיש את משאביה למלחמה בהתחממות כדור הארץ, זנחה לחלוטין את התחום הספורטיבי, והפכה ליצרנית מכוניות אפרורית כמעט כמו מתחרתה הגדולה - טויוטה.
ה-TYPE-R תבסס ככל הנראה על מנוע 1.6 ליטרים מוגדש דומה לזה המשמש את החברה באליפות ה WTCC
ואולם אחרי שטויוטה עשתה תפנית לאחרונה בניסיון לפזר את האפרוריות המשמימה והציגה את ה-GT86, גם בהונדה הבינו שאולי צריך לפנות שוב אל הרגש ובסוף השבוע הכריזו כי החברה תחזיר לייצור את הסיוויק טייפ R שתתבסס על דגם ההאצ'בק 3 דלתות של הדור החדש ותיועד בעיקר לשוק האירופי. הונדה לא מסרה פרטים טכניים מדויקים והספקולציות ברשת רבות כשהשאלה המרכזית היא האם יהיה זה מנוע אטמוספרי חובב סל"ד כמיטב מסורת החברה או מוגדש טורבו במיטב האופנה העכשווית. ככל הנראה האופציה השנייה היא הנכונה היות והחברה דיווחה כי תשתמש בטכנולוגיה הטורבו במרוצי ה-WTCC אליהם הצטרפה לאחרונה עם מנועי 1.6 טורבו וגם בשל העובדה כי אותם מנועים אטמוספריים חובבי סל"ד אינם עומדים בתקני זיהום האוויר העכשוויים. אמנם הונדה לא חוספת ביצועים אך מספקת הצהרה יומרנית הגורסת כי הסיוויק טייפ R תהיה המכונית בעלת ההנעה הקדמית המהירה ביותר להקיף את מסלול הנורבורגרינג בגרמניה מה שאומר שהיא צריכה להביס את הזמן של מחזיקת השיא, רנו ספורט מגאן טורפי, העומד על 8 דקות ו-7.97 שניות.
אבל השאיפה של הונדה לחזור לכושר ספורטיבי לא מסתיימת בכך ואנשי החברה ידעו גם לספר כי החברה תייצר בעתיד מכונית ספורט דו מושבית עם גג נפתח שתחל להימכר ביפן ב-2014. אך בשלב זה לא לגמרי ברור האם מדובר ביורשת המודרנית ל- S2000 האייקונית או בלא יותר מגרסה נטולת גג ל-CRZ ההיברידית.
האם מדובר ביורשת ל-S2000 או בגרסה נטולת גג ל-CRZ>> הונדה החדשה- ג'אז היברידית במבחן