רעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את יפן במאה השנים האחרונות וגל הצונאמי האדיר ששטף אזורים נרחבים בעקבותיה, משפיעים גם על מה שמר ישראלי אוהב במיוחד: "מכונית מתוצרת יפן".
מדיווחים ראשוניים שהתקבלו מהמדינה הנמצאת עדיין במצב של כאוס, עולה כי נרשמו נזקים גדולים במפעלים רבים, שלא פסחו גם על תעשיית הרכב העצומה של יפן.
במרכז מחקר שבאחד המפעלים של הונדה רעידת האדמה גרמה להתמוטטות אחד מקירות המבנה. קריסת הקיר מחצה למוות עובד אחד וגרמה לפציעתם של 30 נוספים.
הנהלת הונדה פינתה במהירות את יתר העובדים מהמפעל וסגרה אותו ומפעל סמוך נוסף.
אך לא רק הונדה, גם טויוטה סגרה שלושה מפעלים באזורים שנפגעו, סובארו פינתה את עובדיה וסגרה מפעל הרכבה.
יצרנית החלפים הענקית דנסו, שחלקים רבים שהיא מייצרת נמצאים בכל מכונית יפנית, ספגה נזק קשה במפעל שנמצא בשלבי הקמה סופיים בפוקושימה.
ניסאן סגרה ארבעה מפעלים ובינתיים דווח על שני עובדים שנפצעו.
בנוסף, ברחבי הרשת התפרסמו תמונות של מגרש עצום ובו מכוניות ניסאן ואינפיניטי חדשות, מוכנות למשלוח ללקוחות ביפן ומעבר לים. בתמונה נראות מאות מכוניות שנסחפו וניזוקו מגל הצונאמי האדיר.
בשלב מוקדם זה, החברות עדיין לא פרסמו את היקפי הנזק וכמה ישפיע אסון הטבע על המשך יצור ושיווק המכוניות, ביפן ומחוצה לה.
מרבית יבואני הרכב המשווקים מכוניות יפניות בארץ מחזיקים מלאי גדול למדי במחסניהם כאן בארץ, אך יתכן שאם למפעלים נגרמו נזקים כבדים יתכנו בעיות אספקה של חלק מהדגמים.