מזה 17 שנה שמכונית סדאן 4 דלתות עם הנעה אחורית נעדרת מהיצע הדגמים של שברולט. נכון, הקאמרו והקורבט שמרו אמונים לתצורת ההנעה הישנה והטובה, אבל בג'נרל מוטורס כנראה האמינו שאם אתם מחפשים אמצעי תחבורה במחיר סביר כדי להסיע את המשפחה, אתם ממש לא צריכים גם ליהנות מהנהיגה בדרך. וכך, מאז שהאימפלה עזבה אותנו בשנות התשעים המאוחרות, לא היתה בתפריט של שברולט אף מכונית סדאן עם הנעה אחורית.
כעת, יחד עם תהליך הגלובליזציה שעובר המותג ועם העובדה שחטיבת היוקרה של הקונצרן, קאדילק, יישרה קו עם יצרני הפרימיום האירופאים, גם שברולט רוצה סדאן ספורטיבית.
הכירו את השבי SS שהיא למעשה אחות תאומה של הולדן (חטיבת המכוניות האוסטרלית/פסיכופטית של הג'נרל) קומדור SSV שהוצגה ממש לאחרונה.
לשברולט SS יש לא פחות מ-518.5 ס"מ בין הפגושים, 190 ס"מ רוחב, 150 ס"מ גובה ו-291.6 ס"מ של בסיס גלגלים הממקמים אותה במידות של מכוניות הסאלון האירופאיות כמו ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. מלפנים שוכן מנוע וי 8 במימדי סופר סייז אמריקאים עם 6.2 ליטר 415 כ"ס ו-57.3 קג"מ העוברים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסים, כאמור, לגלגלים האחוריים .
כל משפחומטית צריכה מנוע בהספק כזה
אמנם ה-SS לא באמת מאתגרת את הנתונים של לימוזינות ביצועים אירופאיות כמו מרצדס AMG E63 המחודשת או אודי RS6 אבל גם ממש לא תעלה כמוהן.
בכל מקרה, בעבור מי שחמש שניות במאוץ ל-100 קמ"ש זה לא מספיק, ניתן להזכיר את פוטנציאל השיפורים הנרחב של מנוע LS3, המוכר גם מהקורבט והקאמרו, ואין ספק ששברולט תציע בעתיד גרסה שרירית יותר.
כידוע, לא כל מכונית הנעה אחורית מבטיחה הנאה או יכולת תקיפת פיתולים משובחת (האמריקאיות של שנות ה-70 וה-80 מוכיחות זאת בצורה יותר מנחרצת), אבל בשברולט מרגיעים ומציינים שהפעם הסיפור לגמרי שונה וה-SS מצוידת במתלים נפרדים מלפנים ומאחור (מקפרסון ורב חיבורי בהתאמה ולא סרן חי כמו פעם), שחלוקת המשקל עומדת על 50/50 בין הצירים, ההגה מתוגבר חשמלית אבל בעל כיול ספורטיבי, הבלמים של ברמבו האיטלקית והצמיגים רחבים; 245/40R19- מלפנים, 275/35R19 מאחור - מה שעל הנייר לפחות נראה כמכונית שלא תתבלבל כשהכביש יתפתל.
רשימת האבזור הסטנדרטי תכלול בין היתר מושבים קדמיים חשמליים, מערכת My Link, מערכת שמע איכותית של Bose עם תשע רמקולים, תצוגה עילית על השמשה של נתוני נהיגה ומערכות בטיחות כמו התראה מפני התנגשות, מעבר נתיב והתראה על מכונית בשטח המת והיא תהיה גם השברולט הראשונה להציע מערכת חניה אוטומטית.
מהאבזור המרשים אנחנו לא ממש מתרגשים, אבל בהחלט יהיה מעניין לראות האם השברולט העממית תציג נימוסי כביש אירופאים כמו שאחותה היוקרתית קאדילק הצליחה להראות בדור האחרון של מכוניותיה. אנחנו בהחלט מחכים להזמנה לסיבוב.
>> שברולט חוגגת 100 בעיר הולדתו של מייסד החברה בשוויץ ומפרה את השלווה האירופאית עם קמארו שרירית
החשיפה במרוץ הנסקאר המפורסם של דייטונה