ביצועים מליגת מכוניות העל אחרי כמה שנים בהן כולם דיברו על חיסכון בדלק והצורך לייצר מכוניות ירוקות יותר, לאחרונה פתאום אפשר לחשוב בטעות כאילו מאגרי הנפט בעולם כלל לא מדלדלים ומחירו של ליטר בנזין ממש לא הכפיל עצמו בחמש השנים האחרונות.
לראיה, יצרני הרכב הגרמניים הנחשבים למובילים בעולם מבחינה טכנולוגית ממשיכים כל העת להציג עוד ועוד גרסאות כוחניות ועתירות סוסים למכוניותיהם, כמו למשל שלוש גרסאות הקצה לדגמי סדאן-קופה עם ביצועים של מכוניות על שהוצגו ממש לאחרונה.
זמן לא רב אחרי שב.מ.וו חשפה את ה-M6 גרנד קופה ומרצדס הציגה זריקת מרץ ל- CLS63 AMG, אודי לא נשארת חייבת וחושפת בתערוכת דטרויט את הגרסה החזקה ביותר לסדאן-קופה 4 דלתות שלה, ה-RS7.
אמנם בהשוואה ל-560 כ"ס בבימר ול-577 במרצדס (בגרסת CLS63 S) במרוץ החימוש הזה לאודי יש הכי מעט סוסים מתחת למכסה המנוע, עם "רק" 552 כ"ס ממנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו, אבל היא ממש לא נשארת מאחור. עם 3.9 שניות מאפס למאה היא מהירה מהבימר עם 4.2 שניות ושנייה רק לגרסת ה-S-AMG שזכתה להנעה כפולה קבועה ומסיימת את המאוץ הקלאסי ב- 3.6 שניות.
נתון המהירות המרבית של ה-RS7, אם תחליטו להסיר את ההגבלה האלקטרונית ל-250 קמ"ש (אופציה בתוספת תשלום), עומד על 305 קמ"ש - זהה לבימר וחמישה קמ"ש יותר מהמרצדס.
להבדיל משתי המתחרות העושות שימוש בתיבות כפולות מצמד עם שבעה יחסים, דווקא אודי, השייכת לקונצרן פולקסווגן שהיה הראשון לעשות שימוש בתיבות אלו, מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה יחסים, ככל הנראה בשל חשש המהנדסים שתיבת ה-DSG לא תוכל לשרוד לאורך זמן תחת הספקים חזקים כאלה.
גימורי קרבון, הגה קטום ומושבי ספורט אמורים להכניס לאווירה
בעוד מרצדס וב.מ.וו בחרו שלא לציין את נתון צריכת דלק (כנראה פרמטר פחת חשוב עבור מי שמחפש רכב כזה) אודי מתגאה בנתון צריכה רשמי ממוצע העומד על 10.2 קילומטר לליטר בזכות מערכת COD (cylinder on demand) המעבירה את המנוע לפעול על 4 בוכנות כשהוא לא בעומס.
כצפוי ממכונית הנושאת את הכיתוב RS היא זוכה למתלי אוויר המנמיכים את המרכב בשני סנטימטרים בעת נסיעה מהירה, בסיוע בולמים אדפטיביים עם שלושה מצבי שיכוך.
בצד הוויזואלי ה-RS7 נראית "רע" במובן הטוב של המילה עם כונסי אוויר מוגדלים בחזית, מסיט אוויר וכיתוב Quattro גדול תחת לוחית הרישוי, פגוש אחורי נפוח עם צמד מפלטים אובליים גדולים וחישוקי 21".
תא הנוסעים זכה לנגיעות ספורטיביות בדמות מושבים עם תמיכה צדית משופרת, דוושות בגימור מתכת והגה כתום בתחתית.
אנחנו כאן ב-mako רכב כבר מפנטזים על מבחן השוואתי בין שלוש גרסאות העל של הגרמניות המחוטבות, אך עם הכמויות המזערית, אם בכלל, בהן המכוניות הללו נמכרות בארץ כנראה שנאלץ להמשיך לפנטז.
רעה במובן הטוב של המילה
>> מבחן דרכים אודי S7