בשנים האחרונות נראה שאנשים פחות ופחות רוצים להיות חלק מהעדר ופיתוח תרבות ומנהגים אינדיווידואלים הפך לאחת התופעות החברתיות הבולטות ביותר מסביב לגלובוס.
המגמה הגיעה גם לעולם הרכב ונראה שפחות ופחות אנשים רוצים רכב "בדיוק כמו של השכן ממול".
פריחתן של גרסאות הסדאן-קופה בעלות המראה הייחודי היא דוגמא מצוינת לכך ועל אף שלמראה הדינמי אין בהכרח כיסוי אמיתי ביכולת נראה שהלקוחות ממש מחפשים את המשהו הלא שגרתי שהן מציעות.
מרצדס הייתה הראשונה לעשות זאת ב-2004 עם ה-CLS שהפכה להצלחה גדולה, ב2008 ב.מ.וו הלכה עוד צעד קדימה והציגה את ה-X6 בשילוב של קופה-שטח שלמרות פרצופים עקומים בתחילת הדרך זכה להצלחה גדולה, וכעת, שש שנים לאחר שב.מ.וו יצרה קטגוריה חדשה (אליה הצטרף לאחרונה ה-X4 הקטן יותר) ולאחר שמרצדס הציגה גם את תשובתה עם ה-MLC, גם אודי מציגה קופה-שטח משלה.
בניגוד לשני יצרני הפרימיום הגרמנים, אודי לא משתמשת בשם הדגם של גרסאות השטח, אלא למעשה מוסיפה גרסת קרוסאובר למשפחת הקופה עם קונספט הנקרא TT Q ומתבסס על פלטפורמת MQB המודולארית של הקונצרן.
גם אודי רוצה שטח-קופהעם אורך/רוחב/גובה של 153/185/439 ס"מ ובסיס גלגלים של 263 ס"מ ה-TT Q דומה במידותיו ל-Q3 (פרט לגובה הנמוך ב-8 ס"מ בהשוואה) כך שהוא לא צפוי להתחרות בקופה-שטח של ב.מ.וו ושל מרצדס הגדולים יותר, אלא מתברג לנישה חדשה ופופולרית אפילו יותר בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטים.
העיצוב מצליח לשלב בצורה מעניינת אלמנטים מה-TT קופה למידות המגודלות עם חזית בעלת הגריל המשושה האייקוני של אודי עם יחידות תאורה צרות, צדודית עם בתי גלגל מודגשים, קו חלונות גבוה ואחוריים משתפלים אחורנית ואפילו מכסה מילוי דלק בגימור מתכתי ובולט כמו ב-TT המקורית.
שילוב מוצלח בין השניים? | צילום: נעם וינדמתחת לשמלה שוכנת יחידת כוח היברידית המשלבת בין מנוע ה-2.0 ליטר טורבו בנזין המוכר של פולקסווגן שמפיק בגרסה זו 292 כ"ס למנוע חשמלי המפיק 54 כ"ס שמעבירים את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שישה יחסים.
את הציר האחורי מניע מנוע חשמלי נוסף המספק 114 כ"ס כך שהתפוקה הכוללת היא 408 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות בלבד, בדרך למהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מהעבר השני של הסקאלה ה-TT Q יכול לנוע על חשמל בלבד (בעזרת יחידת ההנעה האחורית) לטווח של 50 קילומטרים ועד מהירות 130 קמ"ש.
נתון צריכת הדלק הרשמי הוא 52.6 ק"מ לליטר ונתון פליטת CO2 הוא 54 גרם לק"מ. את מצברי הליתיום בקירור מים ניתן לטעון גם באמצעות חיבור אלחוטי שלדברי אודי דורש משך טעינה זהה לנהוג בגרסאות פלאג-אין היבריד.
כמו ב-TT קופה החדשה גם בתא הנוסעים של גרסת השטח יש מסך TFT בגודל 12.3' שמחליף את לוח השעונים ומאפשר תצוגה משתנה, קונסולה מרכזית בעיצוב נקי מכפתורים בזכות ממשק MMI, פתחי אוורור בעיצוב צינור מפלט של מטוס קרב עם מתגי בקרת האקלים במרכזם והגה קטום עם כפתור התנעה אדום.
לא בטוח שגרסת הייצור של ה-TT Q תכיל את כל המפגן הטכנולוגי של יחידת הכוח ההיברידית, אך יש בו ללא ספק הצהרת יכולת מרשימה של אודי שמצליחה לשלב ברכב אחד ביצועים, חיסכון, קופה ושטח.
המפרט הטכני המרשים ככל הנראה לא יגיע לגרסת הייצור