מוביל הנוסעים של סיטרואן, ה-C4 גרנד פיקאסו, הוא אחד מהמיניוואנים הפופולריים בישראל הודות לשטח החלונות העצום שיוצר תחושה אוורירית, למרווח הגדול שמציע תא הנוסעים ולמחירו האטרקטיבי.
כעת, שבע שנים לאחר שהוצג לראשונה וכמה חודשים לאחר שאחיו הקטן בעל החמישה מקומות, ה-C4 פיקאסו, הוצג בתערוכת ז'נבה, חושפת החברה הצרפתית גם תמונות ופרטים ראשונים על הגרנד פיקאסו.
כמו בדור המוכר גם הדגם החדש מציג עיצוב שונה מהעדר וייחודי בדיוק כפי שמצפים מסיטרואן ומדגם הנושא את שמו של הצייר האגדי. למרות דמיון ליצירה הנוכחית של פיקאסו, בדור החדש נראה שהגרנד עושה צעד עיצובי נוסף קדימה עם חרטום שבעזרת פסי הניקל הממשיכים מהסמל הקדמי, הסבכה ויחידות התאורה הצרות נראה עתידני למדי.
גם האחוריים, בזכות יחידות תאורה בצורת פרסה, נאים יחסית לתצורה המגושמת האופיינית בדרך כלל למיניוואן.
מתחת למעטפת ניתן יהיה לפגוש את הפלטפורמה המודולרית החדשה של סיטרואן EMP2 המציגה חיסכון של יותר מ-110 ק"ג במשקל הכללי. האורך הכללי נותר זהה לדגם הקודם (459 ס"מ), אך בסיס הגלגלים הוארך ב-11 ס"מ ל-284 ס"מ מה שיאפשר תא נוסעים מרווח אף יותר מבעבר.
כמו בגרנד הקודם, גם הדגם החדש כולל תא נוסעים המציע 7מקומות ישיבה ותאי אחסון רבים, אך כעת ובניגוד לעבר נראה כי הוא גם ידידותי לנהג ואינטואיטיבי יותר בזכות מסך מגע בגודל 7" בקונסולה המרכזית השולט בבקרת האקלים והשמע ומחליף את הכפתורים המרובים שאפיינו את הדגם בעבר.
כמו בדגם הקודם, גם בפיקאסו החדש לוח המחוונים הוא דיגיטלי וממוקם במרכז מהדשבורד. הפעם מדובר במסך צבעוני צר וארוך בגודל 12' המציג מידע רב על מערכות שונות. ההגה בעל הטבור הקבוע ואין סוף הכפתורים מפנה את מקומו להגה קונבנציונלי יותר.
בשלב זה סיטרואן מפרסמת מידע רק על מנועי הדיזל של הפיקאסו שיציגו שני נפחים: 1.6 ליטר עם 90 כ"ס או 115 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 150 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטית עם מצמד יחיד המוכרת מהדגם הקודם עם שישה יחסים בשני המקרים.
שומר על קווי דמיון לדור הקודםצפוי מלוגמי סולר, הם מצטיינים בצריכת דלק ופליטת CO2 נמוכים, המנוע הבסיסי פולט 98 גרם CO2 לק"מ וישתה ליטר סולר לכל 31.6 ק"מ.
בארץ צפוי הגרנד פיקאסו החדש לנחות במחצית השנייה של 2014 כשהוא מצויד במנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין המוכר המפיק 156 כ"ס שיתאים הרבה יותר לתקנות המיסוי הירוק הארצישראליות שלצערנו מפלות לרעה את לוגמי הסולר ובתקווה גם עם גיר אוטומטי נורמלי כמו זה המצוי בקרוב משפחתו, הפיג'ו 5008.
>> משפחה פלוס – סיטרואן C4 פיקאסו, רנו גרנד סניק ומאזדה 5 במבחן
בסיס הגלגלים גדל ב-11 סנטימטרים