כמעט שנתיים לאחר השקת הדור הנוכחי של אודי A6 חושף היצרן הגרמני את הגרסה החזקה ביותר שלו, ה-RS6, דגם שעלה לאחרונה לכותרות דווקא בנסיבות לא מחמיאות כשזכה בתואר "הרכב הכי פחות אמין ב-15 השנים האחרונות".
בכל מקרה, הפעם חטיבת קוואטרו האחראית על דגמי הספורט של אודי השתילה במרכב הסטיישן של ה-A6 (גרסאות RS של ה-A6 מוצעות לרוב בתוצרת מרכב זו) את מנוע 4.0 ליטר טווין טורבו החדש (המשרת גם את ה-S8) שמפיק 552 כ"ס, 28 סוסים פחות ממנוע ה-5.0 ליטר טווין טורבו של הדגם הקודם.
זו פעם ראשונה בה דור חדש של RS מציע פחות סוסים מתחת למכסה לעומת קודמו אך באודי מבטיחים כי זמינות הכוח שופרה ונתון המומנט עלה ל-71.4 קג"מ החל מ-1,750 סל"ד, 5.1 יותר מבעבר.
עדר הסוסים הבשרני הזה מחובר לתיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה השולחת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת ההנעה מתוחכמת קוואטרו היודעת לשנות את חלוקת המומנט בין הציר הקדמי לאחורי על פי רמות האחיזה ואופציה למצב בו הדיפרנציאל האחורי פועל באופן אקטיבי ומסייע להפניית המכונית לתוך הפניה. הדגם החדש גם קל ב-100 ק"ג מהקודם הודות לשימוש נרחב באלומיניום הן בפלטפורמה והן בחלקי מרכב.
שיפור הביצועים מתמקד הפעם, כמיטב המסורת, גם בנתוני הצריכה. הפחתת המשקל העצמי, מערכת Stop&Start והמנוע החדש שיודע להפסיק את הזרמת הדלק ל-4 צילינדרים בנסיעה רגועה תורמים לכך שנתוני צריכת הדלק השתפרו ב-30 אחוז ומציגים נתון רשמי מרשים למכונית מהסוג הזה עם 10.2 קילומטר לליטר בנהיגה מעורבת ופליטת מזהמים נמוכה יותר (229 גרם CO2 לקילומטר, אם אתם חייבים לדעת).
גם היכולות הדינמיות של ה-RS6 החדשה השתפרו - מתלי האוויר, למשל, הונמכו ב-2 מ"מ לעומת ה-S6 (שהייתה ה-A6 הספורטיבית ביותר עד כה), יחד עם בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם ואופציה למתלי פלדה קשיחים יותר ובלמים קראמיים עבור הרדקוריסטים שמעוניינים להשפיל עם הסטיישן שלהם מכוניות ספורט במסלול המרוצים.
RS6 החדשה צפויה להימכר באירופה החל מהאביב הקרוב. בארץ, כאמור, נמכרה מכונית אחת כזו השייכת לעידן עופר. לתשומת ליבכם, אם לא בא לכם על רנו פלואנס חשמלית של בטר פלייס וחשבתם שהגיע הזמן לשדרג את הגרוטאה...
3.9 שניות למאה