מיועדת למי שסתם סדרה 7 לא מספקת אותו ב.מ.וו הייתה למעשה יצרנית הרכב הגרמנית הראשונה שהציגה מנוע בעל 12 צילינדרים בתצורת V במכונית נוסעים ביצור סדרתי.
היה זה בשנת 1987 והמנוע המדובר הושתל בגרסת הקצה של ב.מ.וו סדרה 7 שבדיוק הושקה.
למעשה, יחידת הכוח נולדה מחיבור של שני מנועי 6 צילינדרים אורכיים (בנפח 2.5 ליטר כל אחד)
שהביאו, בזמנו, לסך כולל של חמישה ליטר נפח ו-300 כ"ס.
למעשה, כיום בדיעבד אפשר לציין שבהצגת מנוע זה ב.מ.וו למעשה גררה אחריה גם את מרצדס למרוץ החימוש שלא הסתיים עד היום.
ב-1993 המנוע הזה עבר שדרוג, הנפח גדל ל-5.4 ליטר ומניין הסוסים עלה ל-320 כ"ס. הוא הותקן בנוסף ל-750 של אותם שנים גם במכונית הקופה המרהיבה, ה-850CSI ואף זכה בתואר מנוע השנה בקטגוריה מעל ל-4 ליטר.
גרסה כוחנית של מנוע ה- V12 של ב.מ.וו בנפח 6.1 ליטרים ועם הספק של 618 כ"ס אף הניעה את המקלארן F1, מי שהייתה המכונית המהירה ביותר בעולם בין השנים 1992 ל-2005 (עד השקתה של הבוגאטי ויירון) וכללה נתונים כמו זינוק למהירות תלת ספרתית ב-3.2 שניות ו-387 קמ"ש מרביים.
עם היסטוריה מכובדת שכזו בב.מ.וו החליטו שצריך לציין חצי יובל למנועי ה-V12 שלה עם גרסה במהדורה מוגבלת לספינת הדגל של החברה, ה-760.
אמנם בב.מ.וו לא שינו מכנית שום דבר במכונית (וחבל) וכמו הגרסאות הרגילות גם 15 האקזמפלרים שייוצרו מצוידים ביחידת כוח, או שמא מוטב לקרוא לזה תחנת כוח, בנפח שישה ליטר (וי 12 מיותר לציין) שבסיוע שני מגדשי טורבו מפיקים 535 כ"ס, אבל בחברה אגו לעטר את הרכב בשלל סמלי V12 כדי שחלילה אף אחד מהנוסעים ברכב או מעוברי האורח לא יחשוד לרגע שמדובר בסתם סדרה 7 פשוטה.
אגב, רשימת התוספות האופציונליות ריקה לחלוטין כי כל מה שניתן להוסיף - מחישוקי גלגל בקוטר 20 אינץ', ריפודי עור, גימורי עץ ייחודיים, בקרת אקלים, מערכת בידור למושבים האחוריים ועוד ועוד - כבר כלול. המחיר - 20 אלף דולר מעל למחירה של 760 רגילה.
בימים בהם מנועים גדולים, מזהמים ובזבזניים הופכים לדינוזאורים בסכנת הכחדה מסתבר שיש עדיין קומץ של לקוחות שרוצים לשים עליהם יד לפני שאלה יעלמו מהעין ויהפכו לנחלת העבר.
למי שחייב את הכי גדול