השראה מדגם הקונספט שנגנז לפני כשנתיים סקודה חשפה בתערוכת ז'נבה דגם קונספט מרשים למשפחתית האצ'בק קומפקטית בשם Vision D.
הדגם, שהתבסס על פלטפורמה מקוצרת של האוקטביה (שמבוססת על פלטפורמת הגולף ומכלוליה) זכה לתגובות נלהבות מהציבור ומעיתונות הרכב העולמית אך בעלת הבית פולקסווגן מיהרה להבהיר לחברת הבת שעם כל הכבוד ליוזמה ולרצון הטוב היא לא תוכל לתת לה לייצר תחרות למכונית החשובה והאייקונית של הקונצרן – הגולף.
נראה פשוט שלאנשי פולקסווגן קצת נמאס מהדגמים של יצרנית הבת שלא פעם מאפילים על הדגמים של המותג המרכזי ואחרי שהאוקטביה צמצמה בשווקים רבים את נתח השוק של הג'טה, והסופרב זכתה לשלל תשבוחות ולהמלצות קניה יותר מהפאסאט היה ברור שהם לא יתנו לדבר הזה לחזור על עצמו במקרה של הגולף.
בסקודה נאלצו לגנוז את הקונספט עד שלאחרונה החליטו בחברה שלמעשה ניתן ליצר מכונית מאוד דומה ל- Vision D המרהיבה תוך התבססות על פלטפורמת ומכלולי הראפיד, שנחשבת נחותה ופשוטה ולא מהווה איום לדומיננטיות של הגולף במרכז השוק ביבשת הישנה. בסקודה קיבלו אור ירוק מבעל הבית ואתמול נחשפה התוצאה הסופית – הראפיד ספייסבק. אמורה למשוך לקוחות צעירים
בדרך מדגם הקונספט למכונית הסדרתית העיצוב מותן מעט ונראה שמעצבי החברה גם שאבו הרבה השראה מהספורטבק, גרסת 5 הדלתות של האודי A3.
הראפיד ספייסבק תיחשף באופן רשמי רק בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, אך מהתמונות ניתן לראות שבסקודה שמרו, בגרסאות האבזור הגבוהות, על אחד האלמנטים המרשימים של דגם הקונספט - גג פנורמי מלא הנמשך עד לדלת אחורית המשלבת שמשה מושחרת מאורכת, ויחד האלמנטים יוצרים רצף ויזואלי המעניק דינמיות של משטחי זכוכית מהחלון הקדמי ועד כמעט לפגוש האחורי.
הגרסה החדשה שומרת על בסיס גלגלים זהה לגרסת הסדאן של הראפיד (260 ס"מ) אך האורך הכללי התקצר ב-18 ס"מ ועימו תא המטען שמכיל 415 ליטר, 115 פחות מהגרסה המוכרת.
הספייסבק תוצע עם השינויים שהראפיד עברה לאחרונה במתיחת הפנים הקלה לשיפור רמת הגימור והחומרים בתא הנוסעים לאחר שאלה זכו לביקורות נוקבות.
באגף המנועים ניתן יהיה למצוא את מנועי TSI המוכרים, 1.2 טורבו עם 105 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או 1.4 טורבו 122 כ"ס בשידוך ל-DSG כפולת מצמד עם שישה יחסים. מנוע 1.6 דיזל עם 90 כ"ס שהוצג במתיחת הפנים של הראפיד יוצע גם בגרסה זו.
הראפיד ספייסבק צפויה לנחות בישראל בתחילת השנה הבאה ומקורות מוסרים כי בכוונת היבואן להתמקד בגרסאות המאובזרות בגג הפנורמי ודלת המטען עשוית הזכוכית על מנת לתרום לשיפור ההיצע לקהל לקוחות צעיר ושיקי.
דמיון לאודי A3 ספורטבק
הסופרב מתוחת הפנים בישראל
גם הקוקפיט עבר מספר עדכונים קלים הכוללים עיצוב מחודש של גלגל הגה ואפשרויות גימור רבות יותר לתא הנוסעים.
באגף המנועים ניתן למצוא, כמו בעבר, 1.8 טורבו עם 160 כ"ס ותיבת DSG עם 7 יחסים ו-2.0 טורבו עם 200 כ"ס ותיבת DSG עם 6 יחסים. מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 170 כ"ס בשידוך לתיבת DSG עם 6 יחסים המהווה כ-15 אחוז מהמכירות מצויד מעתה במערכת Stop&Start המסייעת לנתון צריכה משולבת רשמי של 18.8 ק"מ לליטר.
גרסאות ה-1.8 בנזין ודיזל יוצעו בשתי רמות גימור: אמבישן ואלגאנס וגרסת ה-2.0 בנזין תוצע רק ברמה הבכירה. המחיר מתחיל ב-173,500 שקלים ל-1.8 אמבישן ומגיע עד 218 אלף שקלים לגרסת הדיזל המפוארת.
קצת פחות מסורבלת מבעבר