לא מכונית ספורט אבל בהחלט גרסה נמרצת | צילום: נעם וינד חברת UMI, יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס בישראל, סיכמה אתמול באירוע לעיתונות את השנה הטובה בתולדותיה, בה מותג שברולט התברג בחמישיה הפותחת של המותגים בישראל עם מסירות של 13,937 מכוניות.
מעודדים מהתוצאות המצוינות של השנה החולפת ב-UMI מחממים מנועים בפתחה של שנה נוספת בה החברה מקווה להמשיך את התבססותה כאחד המותגים האהובים על משפחת ישראלי.
כמו בשנה החולפת, גם ב-2012 לא מעט דגמים חדשים של שלל מותגי הג'נרל אמורים לעגון בחופי הארץ כשלטענת אנשי UMI אותם דגמים ידגישו את המהפך שהקונצרן האמריקאי עובר בשנים האחרונות מיצרן של "אוניות אמריקאיות" ליצרן של מכוניות המתאימות לטעמים מגוונים יותר ובמיוחד כאלו המתאימות לשוק האירופאי והישראלי.
את השנה החדשה פותחת השקה של גרסה נוספת ומעניינת במיוחד לשברולט קרוז המשפחתית – טורבו קרוז.
מדובר בקרוז סדאן המוכרת לנו אלא שבמקום מנועי ה-1.6 או ה-1.8 האטמוספריים כעת ניתן למצוא בתא המנוע יחידת הנעה מוגדשת בנפח צנוע יחסית של 1.4 ליטרים.
למרות הנפח הצנוע, הודות להגדשה, ההספק בהחלט נאה ועומד על 140 כ"ס. נתון המומנט אף מרשים יותר כשלרשות הנהג יש גמישות של 20.5 קג"מ כבר ב-1,850 סל"ד.
הביצועים הם לא חורכי אספלט אבל לגמרי לא רעים עם נתון רשמי של 9.4 שניות במאוץ הקלאסי ל100 קמ"ש.
שברולט התמקמה בחמישה הפותחת של מותגי הרכב ב-2011 | צילום: נעם וינדזו פעם ראשונה שאנו פוגשים את המנוע הזה באחד מדגמי שברולט בישראל אך מזה מספר חודשים הוא מוצע באחות החורגת של הקרוז - האסטרה של אופל, המבוססת על אותם פלטפורמה ומכלולים. בשבוע שעבר אף החליטה יבואנית אופל בישראל, קבוצת שלמה, לחתוך 9,000 שקלים ממכירה של האסטרה ולהציע אותה במחיר סופר תחרותי של 124 אלף שקלים.
ב-UMI, לעומת זאת, ממצבים את גרסת הטורבו החדשה של הקרוז בקצה העליון של סגמנט המשפחתיות מול מתחרות כמו פולקסווגן ג'טה החדשה, הונדה סיוויק והגרסאות הבכירות של מאזדה 3 ופורד פוקוס ולפיכך מחירה של הגרסה יעמוד על לא פחות מ-139,900 שקלים.
בניגוד לקרוז המוכרת המיוצרת בקוריאה, גרסת הטורבו מגיעה אלינו מארצות הברית וכוללת - לבד מהמנוע החדש - גם רמת פאר ובטיחות גבוהות ביותר שיכללו בין היתר 10(!) כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר, מערכת בקרת אחיזה משוכללת הכוללת גם חיישני התהפכות ואבזור שיכלול מעבר לסטנדרט בכל גרסאות הקרוז גם חבילת RS ספורטיבית הכוללת חישוקים קלים בקוטר 17' עם צמיגים נמוכים בחתך 50, חצאיות צד, פגושים אגרסיביים, פנסי ערפל, ספוילר אחורי ועוד. רמת האבזור LTZ הבכירה (שמחירה יעמוד על 150 אלף שקלים) כוללת גם ריפודי עור נאים ואפשרות להתנעה מרחוק.
רוב האף - נהג קבוצת המרוצים של שברולט בליגת WTCC, הפסיד את התואר בהפרש של 3 נקודות לחברו בקבוצה | צילום:
נעם וינד
למרות שלא מדובר בדגם סופר-ספורטיבי, ב-UMI החליטו לחבר בין הגעתה של גרסת הטורבו הנמרצת של הקרוז להישג המדהים של קבוצת המרוצים של שברולט המריצה בשנתיים האחרונות גרסת המרוצים של הקרוז באליפות אירופה למכוניות סאלון - WTCC - וסוגרת זכייה שניה ברציפות באליפות היצרנים.
השנה נהגיה של הקבוצה אף התברגו בשלושת המקומות הראשונים באליפות הנהגים בקרב צמוד שהוכרע בשלוש נקודות אליפות בין המקום הראשון לשני תוך כדי השארת קבוצות עם ותק רב ומורשת מרשימה בסבב כמו סיאט וב.מ.וו הרחק מאחור.
לכבוד האירוע הגיע לכאן נהג הקבוצה רוב האף שזכה במקום השני באליפות הנהגים. האף הדגים את כישוריו המרשימים על סיפונה של קרוז טורבו סדרתית במסלול פילונים שהוכן מראש במשטח ההחלקה בסמוך לקיבוץ יקום.
באירוע נכח גם נהג המרוצים הישראלי גל שחם שמתחרה במרוצי ("מסעות”) השטח השונים המתקיימים בישראלי במסגרת קטגוריית הראלי רייד ברכב אב טיפוס הבנוי על שלדת צינורות, מבוסס על מכלולים שונים מתוצרת שברולט (כמו למשל מנוע של קורבט), עטוי במעטפת בצורת שברולט קרוז ונהנה מתמיכת חברת UMI.
>> חוגגים 100 שנה לשברולט עם שברולט קמארו אכזרית