מכוונת לסדרה 3 של ב.מ.וו בשנים האחרונות מותג היוקרה האמריקאי, קדילאק, עובר מהפך משמעותי ומיצרן שהתמקד ביצור מכוניות ענק שנראה ששאבו השראה בעיקר מכורסאות טלוויזיה של אמריקן קומפורט הפכו הדגמים העדכניים של המותג לרכבי פרימיום מגובשים שלא מתביישים להסתכל למתחרים מאירופה בגובה העיניים.
ה-ATS החדשה היא ללא ספק עוד סמל בולט להתקרבות בין היבשות - הישנה והחדשה. מעבר לצמצום הפער הטכנולוגי והדיאטה שעוברות המכוניות האמריקאיות בתקופה האחרונה, נראה כי ה-ATS הקומפקטית תוכננה כשעל הכוונת שלה הייתה לא פחות מסדרה 3 האייקונית של ב.מ.וו.
ה"קאדי" החדשה בשכונה מגיעה אלינו כשהיא מצוידת במנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו המפיק 272 כ"ס ומציע נתוני ביצועים וצריכת דלק מרשימים בהחלט עם 6.1 שניות מאפס למאה ו-15.9 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה.
הרבה אבזור, מראה יוקרתי ומערכת מולטימדיה מיוחדתאך ה-ATS היא הרבה יותר ממפלצת האצות בקו ישר ועם הנעה אחורית, חלוקת משקל אידיאלית של 50/50 בין החלק הקדמי לאחורי, מערך מתלים ספורטיבי ואין סוף שעות בחינה במסלול נורבורגרינג, בחברה מציינים שהמכונית המבוססת על פלטפורמת "אלפא" החדשה של GM, העושה שימוש נרחב באלומיניום שמסייע להפחתת המשקל ומציב את מחט המאזניים על 1,500 ק"ג, מבטיחה להציע חווית נהיגה מהנה במיוחד.
בסעיף המידות היא דומה באורך וברוחב לצמד המתחרות שלה מבית ב.מ.וו ואודי, אך בסיס הגלגלים שלה קצר יותר, 277.5 ס"מ (281 ס"מ בשני המקרים מגרמניה). מבחינה עיצובית ה-ATS ממשיכה את הקו הנוכחי של קדילאק עם הרבה זוויות חדות, פנסים צרים ואנכיים ומראה כללי אגרסיבי למדי. למרות שהוא לא פורץ דרך בנועזות אל מול יתר דגמי המותג הוא בהחלט מתיישב היטב ותואם את המימדים הקומפקטיים של ה-ATS.
חלוקת משקל מאוזנת בין החלק הקדמי לאחורי לטובת התנהגות כביש מהנה
פיצ'ר מעניין שנמצא כסטנדרט היא מערכת CUE השולטת בשלל פונקציות התפעול השונות באמצעות שני מסכי מגע בגודל 5.7 אינץ' ו-8 אינץ'. המערכת, שתוכננה בהשראת האייפון והאייפד, מיועדת להיות ידידותית גם למשתמשים טכנופובים וגם לפריקים של טכנולוגיה ומאפשרת חיבור לעד עשרה מכשירים מסוג זה באמצעות בלוטות', USB, כרטיס SD ונגני MP3.
חבילת הפרימיום תכלול גם מערך מתלים משודרג עם מערכת magnetic ride הניתנת לכיוון וכוללת טכנולוגיה הנמצאת בשימוש גם בדגמי פרארי, דיפרנציאל מוגבל החלקה, שליטה על העברת ההילוכים מההגה וחלון שמש, חישוקים בקוטר 18', מערכת להתרעה מפני התנגשות חזיתית וסטייה מנתיב ו-10 כריות אוויר.
"מוטור טרנד" מציבים את ה-ATS ראש בראש מול ב.מ.וו סדרה 3, ומרצדס C קלאס.
במבחני דרכים מעבר לים ה-ATS הצליחה לא פעם לתת פייט ולעיתים אף לגבור על מתחרותיה מבית אודי, מרצדס וב.מ.וו. בנוסף לכך, ניתן לציין שבארץ הקדילאק הקטנה נהנית מתג מחיר אטרקטיבי למדי של 265 אלף שקלים לגרסה הבסיסית ו-300 אלף שקלים לגרסה המאובזרת כשמבחינת ביצועים ואבזור היא מתחרה בב.מ.וו 328, אודי A4 ומרצדס C200 היקרות ממנה באופן משמעותי. בכל מקרה, כאן ב-mako רכב נבדוק בקרוב האם העולה החדשה מאמריקה מצליחה להפר את ההגמוניה הגרמנית בסגמנט על אספלט ציוני.
>> טירוף אמריקאי - קדילאק CTS-V במבחן
תפר את ההגמוניה הגרמנית בסגמנט הפרימיום?