יעקב גנות, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, טוען היום (א') בראיון לגלי צה"ל כי מטרת מצלמות המהירות החדשות אינה להכניס כסף לקופת המדינה.
"אין למשטרה או למשרד לביטחון פנים כוונה להפוך את הפרויקט הזה למכונה שמכניסה כסף לקופת המדינה", אמר גנות. כשנשאל מדוע הפרויקט הזה בכלל טוב, ענה: "לאחר שבוע של 11 הרוגים בתאונות דרכים קטלניות, השאלה כבר לא רלוונטית".
גנות נשאל על גורמי התאונות שציין, והתחמק בהשיבו: "אני לא ראש אגף התנועה אז אני לא בקיא בנתונים. מניסיוני, ואני הקמתי את ראש אגף התנועה, תאונה ממהירות זה גורם מכריע בתוצאה הסופית של התאונה. ברגע שהמהירות גבוהה, התוצאה היא תמיד קטלנית".
גנות נשאל מדוע המשטרה לא מפרסמת את המהירות שבה יחלו המצלמות להפיק קנסות, ואמר כי עדיין לא הוחלט מה תהיה מהירות זו: "הנושא טרם נדון וטרם הוחלט סופית. החודש הזה, שלא יהיו קנסות אלא רק אזהרות, נראה איך אנשים נוסעים ואז נחליט מה יהיה הרף".
פרלמן: נאפשר חריגה של 10% מהמהירות המותרת
משטרת התנועה תאפשר חריגה של עד 10% מהמהירות המותרת באזורים בהם הוצבו מצלמות המהירות החדשות - כך אמר היום אלכס פרלמן, ראש מחלקת תכנון ופיתוח באגף התנועה, בראיון לגלי צה"ל לרגל הפעלת מצלמות המהירות החדשות היום. עם זאת, במשטרה עדיין מסרבים לומר באיזו מהירות בדיוק יופעלו המצלמות, מה גם שבידי חדר הבקרה הכוח לשנות את רף המהירות ולהורידו במידת הצורך כדי להגביר את מספר הקנסות שיופקו.
"12 המצלמות תקינות ופועלות", אמר היום פרלמן. "קשה לזהות שינוי אצל הנהגים, בואו נדבר עוד מספר ימים. המצלמות יצלמו עפ"י מה שנכייל אותן ואנחנו נפעל עפ"י שיקול דעת והיגיון. כיילנו אותן כך שאנשים יסעו בביטחה ובזהירות".
בעיה נוספת שעלתה בניתוחי "גלובס" על המצלמות החדשות נוגעת לפריסת המצלמות, שמוקמו לאו דווקא בכבישי דמים אלא בקטעים בטוחים יחסית. עם זאת, פרלמן טען היום כי "אנחנו הולכים לאותם מקומות שיש שם את מרבית התאונות".
כאשר נשאל כמה כמה תאונות ממהירות מופרזת היו בכביש 4, שם מוקמו מצלמות רבות, ענה פרלמן: "בכביש 4 עדיין אין מצלמות מבצעיות אך באותו אזור שאנחנו נציב שם מצלמות היו בשנים האחרונות 15 הרוגים בתאונות דרכים, כ-10 מסיבות מהירות וסטייה מנתיב. מהירות מופרזת מעל למותר גורמת רק לאחוז זניח מכלל התאונות | צילום: חדשות 2
>> אמצעי מניעה: איך להתמודד עם מצלמות המהירות החדשות ולהישאר עם הרישיון ביד