סדרה 3 של ב.מ.וו היא המכונית הנמכרת והחשובה ביותר בליין הדגמים של החברה מבוואריה. המכונית על שלל גרסאותיה מבטאת בצורה החדה והברורה ביותר את הרוח וה-DNA של המותג המשלב בין ספורטיביות ויוקרתיות ואת האבולוציה שעבר במהלך השנים.
מבין כל הגרסאות, ה-316 הייתה תמיד האחות הפחות מוצלחת וסקסית במשפחה. הביצועים הנחותים של מנוע 1.6 בדור השני והשלישי (E30 ו-E36) פגעו בתדמית הספורטיבית ובשני הדורות האחרונים ה-316 נעדרה מסוכנויות ב.מ.וו באירופה וגם בישראל.
מעבר לשינוי בשיטת התמחור של הדגמים, אנשי היבואן החדש עמלים קשות גם על שינוי התדמית של המותג אשר סבל בישראל מזהות מגדרית לא כל כך חיובית.
חלק לא מבוטל מאותה זהות בעיתית נוצרה בשנות ה-80 וה-90 של המאה העשרים "בזכות" אותה 316 בסיסית שזכתה לכינוי הלא מחמיא "ערס מוביל" והייתה גם מושא לשלל בדיחות לא כל כך מצחיקות. ולמרות זאת, אחרי יותר מעשור וחצי של היעדרות, ה-316 החדשה נוחתת שוב בלבנט אך בדלק מוטורס משוכנעים שהסיכוי שהיא תחייה את "תהילת העבר" של הדגם קלוש ביותר.
אבזור לא מעליב גם בגרסת הבסיס (ואף מילה על ההגה הקטן...)ה-316 החדשה שונה מאוד מאותה 316 משנות ה-80 עם קרבורטור, 76 כ"ס וביצועים שגם בסטנדרטים של הימים ההם נחשבו עלובים והיא מצוידת ביחידת כוח מודרנית תרומת סדרה 1 הכוללת מנוע 1.6 טורבו עם טכנולוגיית וולווטרוניק והזרקת דלק ישירה המייצר 136 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסית וכמובן הנעה אחורית כמיטב המסורת (לעת עתה לפחות) של היצרן הבווארי.
אמנם ה-316 לא צפויה לשבור שיאי מהירות או זמני הקפה במסלולי מרוצים אבל, עם 9.2 שניות במאוץ הקלאסי למאה קמ"ש ו-210 קמ"ש מרביים, היא גם לא תפגע בתדמית הספורטיבית של היצרן.
צריכת הדלק הממוצעת הרשמית עומדת על 16 קילומטר לליטר או במילים אחרות 800 מטרים יותר על כל ליטר של הנוזל הצהבהב היקר הזה מאשר ב-320 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 184 כ"ס.
גם סעיף האבזור אינו מעליב כבעבר וכולל כעת כסטנדרט חישוקים קלים, חלון שמש, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, מערכת i-drive עם מסך תצוגה 6.5 אינץ' ועוד. המחיר יעמוד על 217 אלף שקלים.