אם נשפוט את מאבק הצרכנים בהשתוללות מחירי הדלק בעולם הווירטואלי, ללא ספק נגיע למסקנה שמדובר במאבק המונים מלא יצרים ואנרגיות, הקורא לא להבליג הפעם ולא להתעלם מהיד הארוכה שהמדינה שולחת לכיסים המדלדלים שלנו.
הבעיה היא שבעולם האמיתי, זה שמעבר למקלדת ולמסך, המאבק המוצדק הזה פשוט לא מצליח להתרומם מעבר למחאה דלה ביותר.
אמנם הנושא עוד לא ירד מסדר היום והביקורים הכואבים בתחנות התדלוק לא נותנים לעניין להשכח בדפי ההיסטוריה, אבל אם לא תתפתח כאן מחאה קולנית ברורה בהקדם מחירי הדלק המטורפים יהפכו לעובדה מוגמרת וההנחה של כ- 2.6 אחוזים (או 20 אגורות לליטר) שמקדם נתניהו תהיה ההישג היחידי של המאבק.
להזכירכם, עלותו של כל ליטר בנזין מורכבת מעלות הדלק בגובה 2.3 שקל לליטר בשער בתי הזיקוק, הוצאות שיווק וביטוח והרבה מס. כמעט 60 אחוזים – מעל ל-4 שקלים מהסכום שאנו משלמים על כל ליטר דלק מגיעים לקופת המדינה.
מטה המאבק האינטרנטי עוד לא אמר נואש ומתוך אווירת המחאה שהציתה את המזרח התיכון הם מקווים ומייחלים שהמהלך הבא שלהם סוף סוף יוציא את האנשים לרחוב.
הפעם לא מדובר בשיירת מחאה או יום ללא תדלוק אלא במחאת כיכרות קלאסית, הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב שתתרחש בשעה שבע בערב בקרוב.
ההפגנה אמורה היתה להתקיים ביום חמישי, 10.2.11, אבל בגלל מזג אוויר סוער שצפוי הוחלט לדחותה למועד קרוב. הפרטים והעדכונים הרשמיים מתפרסמים באתר החדש והרשמי של מטה המאבק: nomore.co.il
נכון, עצרות בכיכרות כבר כמעט נעלמו מהעולם וגם במערכות בחירות סוערות כבר לא רואים אנשים ברחובות, אבל עם כל הכבוד למרחב האינטרנטי שאפילו ראש הממשלה שלנו נעזר בו ומכיר אותו (למשל כשהוא מחפש מטוס כיבוי), העוצמה של 100 אלף לייקים בעמוד מטה המאבק בפייסבוק לא תשנה מדיניות של אף ממשלה. מצד שני, הפגנת המונים סוערת תוכיח סוף סוף אחת ולתמיד שיש גבול ושאי אפשר להמשיך לגזול את כספו של הציבור מבלי לחשוש שהציבור לא יאפשר לנטל המס להמשיך להשתולל.
ההפגנה כאמור תתקיים, במועד החדש, בשעה 7 בערב. במהלך הפגנה הנושאת את השם - "הפגנת נמאס מהמס" יתקיים בשעה 7:26 (כמחירו של ליטר דלק) טקס אשכבה למעמד הביניים. עוד בתוכנית נאומים והופעות ובעיקר העברת מסר חד וברור שהציבור בארץ לא ישקוט עד שמחירי הדלק יחזרו לשפיות.
בהיקף צנוע הרבה יותר מטה המאבק מקיים היום, 6.2.11, משמרת מחאה במרכז הבינתחומי הרצליה, בו מתקיים "כנס הרצליה".
>> מחירי הדלק - כמה זה עולה לנו באמת?