הדרך הכי זולה לשינוע שבעה נוסעים לא מדובר בפסגה מוטורית או ברכב שחולמים עליו בלילה אבל הרנו לוגאן MCV, שנמכר כאן עד לתחילת השנה, היה האופציה הזולה ביותר לשינוע חוקי של 7 נוסעים שניתן היה לרכוש בישראל עם הניילונים על המושבים. בתחילת השנה הוא הפסיק להימכר כאן בשל העדרה של מערכת בקרת יציבות, ESP, המחויבת על פי חוק בכלי רכב פרטיים. כעת הוא חוזר.
להזכירם הרנו לוגאן הוא מיניוואן בעיצוב מעט מיושן המיוצר במפעלי דאצ'יה הרומנית שנמצאת בבעלות רנו ובשווקים מסוימים הוא ממותג כדאצ'יה ובאחרים, כמו בישראל, כרנו.
אבי לוין, מנהל מותג רנו בקרסו היבואנית, מסביר את חזרתו המפתיעה של הלוגאן: "לנוכח מחאות ומאבקי יוקר המחיה מצאנו כי לצרכן הישראלי, בפרט בקרב הקהל הדתי והחרדי, יש צורך ברכב משפחתי מרווח עם אופציה ליותר מחמישה נוסעים במחיר שפוי, לכן אנו מביאים כעת גרסה חדשה וחסכונית של הרנו לוגאן שתימכר במחיר מוזל באופן משמעותי ממחירה אשתקד".
אכן כעת הלוגאן MCV חוזר לכאן ובמחיר נמוך מבעבר. אך יש לדעת שחזרתו היא סוג של קומבינה לאחר שבקרסו היבואנית מצאו דרך לקבלת אישור חריג ממשרד התחבורה לשיווק הרכב ללא מערכת בקרת יציבות תחת הגדרתו כרכב מסחרי.
לבד מהעדרה של מערכת מצילת חיים זו גם יתר המפרט בטיחותי של הלוגאן לא מרשים במיוחד וכולל רק צמד כריות אוויר.
מצד שני הוא מציע מרחב פנימי לא רע לנוסעים ב-3 שורות מושבים ונוחות נסיעה סבירה ביותר
בסיבוב הקודם שלו בארץ הוא הגיע לכאן כשהוא מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, 105 כ"ס ובחירה בין תיבת הילוכים ידנית ואוטומטית ואילו כעת ימכר עם מנוע בעל אותו נפח אך עם הספק נמוך יותר שיעמוד על 85 כ"ס ובשילוב תיבת הילוכים ידנית בלבד.
מרחב פנימי לא רע
אך לא רק הספק המנוע ירד, כפי שציינו למעלה גם המחיר שעמד בעבר על כ-120 אלף שקלים זכה להפחתה משמעותית והלוגאן יוצע כעת בשתי רמות אבזור במחיר התחלתי של 99 אלף שקלים לגרסת 5 מושבים ו-103 אלף שקלים לגרסת 7 מושבים. רמת האבזור הגבוהה תעלה 6000 שקלים נוספים.
>> מבחן רנו גרנד סניק מול מאזדה 5 מול סיטרואן סי 4 פיקאסו