שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ חתם היום (א') על תקנה חדשה המאפשרת להעלות את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכבישים מהירים ל-120 קמ"ש במקום 110 קמ"ש כיום.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
החלטת השר להעלות את המהירות בכבישים מהירים בלבד מתבססת על חוות דעת מקצועית של חברת כביש חוצה ישראל (כביש 6), ואימוץ ההנחיות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל, שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תחבורה ובטיחות שנערך בשנת 2010.
התקנה החדשה קובעת כי משרד התחבורה יוכל להעלות את המהירות המרבית המותרת בכבישים מהירים ל-120 קמ"ש, והיא התקבלה לאחר התייעצות עם ראש אגף התנועה של משטרת ישראל. בשלב הראשון מתכוון השר כץ להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 ל-120 קמ"ש, זאת במקום 110 קמ"ש כיום. במשרד התחבורה מציינים כי הכביש, אשר הוקם על ידי חברה אמריקנית, תוכנן לנסיעה במהירות של 130 קמ"ש, דבר שמאפשר את העלאת מהירות הנסיעה.
שר התחבורה, כץ | צילום: APכעת תידרש חברת חוצה ישראל, האחראית על כביש 6 לבצע את ההתאמות הנדרשות לצורך העלאת מהירות הנסיעה. בין היתר היא תשלים בחודשים הקרובים מספר שיפורים בטיחותיים בכביש, הכוללים החלפת מעקות בטיחות במספר קטעי דרך בכביש, וכן התקנת פס מרעיד ומחזירי אור בקטעים שונים של הכביש.
על פי תיאומים שנערכו עם משטרת ישראל, אכיפת המהירות בכבישים תתבצע החל מחריגה של 10% מהמהירות המרבית המותרת - כפי שהיה עד כה. הדבר מאפשר הלכה למעשה נהיגה של כ-130 קמ"ש בכבישים שבהם תותר העלאת המהירות.
במשרד התחבורה מציינים כי על פי בדיקה שנערכה, בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה לא נרשמה כל השפעה שלילית, ובמקרים מסוימים אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים.
בעמותת "אור ירוק" מתנגדים ליוזמה להעלאת מהירות הנסיעה למהירות מקסימלית של 120 קמ"ש, וטוענים כי על פי מסקנות הוועדה שאימץ לכאורה השר כץ, אין להעלות את המהירות המותרת מעבר לטווח הקיים: "וועדת המומחים קבעה כי מהירות הנסיעה לא תעלה על 110 קמ"ש ולכן יש לפעול על פי החלטות הוועדה".