למי שמחפש מרווח מחייה ראוי מה לעשות, לדחוס בימינו משפחה עם 3 ילדים פלוס ציוד מתבקש לתוך רכב ממוצע זו משימה לא באמת אפשרית שמעלה תהיות מדוע קוראים למכוניות הללו "מכוניות משפחתיות" אם הן לא באמת מסוגלות לספק את הסחורה. הזמנים השתנו ובניגוד לעבר אי אפשר לדחוף 5 ילדים במושב אחורי, עוד שני ילדים בבגאז' ועוד אחד שיעמוד בין המושבים הקדמיים. וזה עוד לפני שהזכרנו את החותנת שצריך לקחת לפעמים, את הכלב, את החבר הטוב של הילד ואת העובדה שיש מי שמאמינים שילדים זה שמחה ולא מסתפקים ב-2.4 ילדים בממוצע ורוצים משפחה עם 4 ואפילו 5 ילדים.
בשנים האחרונות מיני-וואנים ורכבי- פנאי המציעים שורת מושבים שלישית הציעו במחירים של החל מ-165 אלף שקלים פתרון אפשרי לבעיה וכעת נוחתים בארץ שני דגמים חדשים שמציעים שורת מושבים שלישית ואבזור רב למי שמוכן להשקיע במוביל המשפחתי שלו עוד כמה וכמה ת'לאפים.
סיאט רוצה להפוך ממותג נישה למשפחה
המיני-וואן של סיאט, אלהמברה, חולק פלטפורמה עם הפולקסווגן שארן. הרכב עם 292 ס"מ של בסיס גלגלים הוא הגדול ביותר במשפחת דגמי הנוסעים של קונצרן פולקסווגן.
האלהמברה מציע תא נוסעים מרווח עם מקום אמיתי לשבעה נוסעים, מושבי השורה השניה ניתנים לכיוון (מסילה המאפשרת כיוון למרחק וכיון זווית המשענת) ולקיפול בנפרד.
תא המטען אמנם קטן כשמושבי השורה השלישית פתוחים ומכיל 267 ליטר, אך קיפול שתי השורות האחוריות יעניק נפח עצום של 2,297 ליטר.
יחידת הכוח בדגם שיגיע ארצה היא 1.4 טורבו המוכרת של הקונצרן שמפיקה כאן 150 כ"ס ומחוברת לתיבת הילוכים DSG כפולת מצמדים רטובים לעומס גבוה עם שישה יחסים. מערכת Stop&Start מאפשרת צריכת דלק רשמית של 13.1 ק"מ לליטר.
רשימת האבזור ארוכה וכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 6.5 אינץ', חלון שמש פנורמי, דלתות צד ותא מטען חשמליות, מערכת לחניה אוטומטית ועוד. הבטיחות היא עניין חשוב במוביל נוסעים והאלהמברה מציע מערכת להתרעה על עייפות הנהג, 7 כריות אוויר וציון של חמישה כוכבים במבחני ריסוק.
גדול, מרווח ומאוד מאובזר
האלהמברה יוצע במחיר של 198 אלף שקלים כך שהמתחרה העיקרי שלו הוא פורד גלקסי.
אנקדוטה מעניינת היא שהדור הראשון של שני מובילי הנוסעים הגדולים פותח במשותף על ידי פולקסווגן ופורד ויוצר באותו מפעל בפורטוגל. עם זאת, בדור הנוכחי פורד נפרדה מהשותפות ועברה לפלטפורמה חדשה ולייצור בבלגיה. למרות שבמידות הוא גדול יותר, היבואן ינסה לשלב את יתרון המרחב והשימושיות של האלהמברה כמיני-וואן יחד עם עיצוב ותחושה ספורטיבית שמעניק המותג סיאט, שילוב שהוכח כמוצלח דווקא ב-S-Max, אחיו הקטן של הגלקסי.
עבור "צ'מפיון מוטורס" יבואנית סיאט מדובר בתוספת חשובה להרחבת היצע הדגמים המצומצם של המותג הספרדי ובחברה מקווים שב יחד עם הטולדו שתגיע בקרוב סיאט תוכל להפוך ממותג קטן ונישתי לשחקן משמעותי בשוק הרכב המקומי.
רכב פנאי עם מנוע דיזל,הרבה פינוקים וטווח אדיר בין תדלוקים
הדגם השני שיגיע ארצה הוא גרסה נוספת לקרוס-אובר של מיצובישי, האאוטלנדר, שהושק בארץ לאחרונה. מדובר בגרסת טורבו דיזל בנפח 2.3 ליטר. ההספק של האאוטלנדר לוגם הסולר עומד על 150 כ"ס לא מרשימים במיוחד, אך נתון המומנט 36.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד בהחלט נאה יותר. יחידת הכוח מחוברת לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסים, בשונה מגרסת הבנזין שמשודכת לתיבה רציפה. למרות שדגם הדיזל אינו מצויד במערכת Stop&Start הוא מתגאה בנתון צריכה רשמי משולב של 17.2 ק"מ לליטר ולמעשה זוכה בתואר הג'יפון החסכוני ביותר הנמכר בישראל.
האאוטלנדר דיזל מצויד בהנעה כפולה קבועה ובשבעה מקומות ישיבה (להבדיל מדגם הבנזין שמציע גם גרסאות חמישה מושבים והנעה קדמית), ורמת האבזור הגבוהה ביותר לימיטד כוללת מערכת שמע עם מסך מגע ומצלמת רוורס מקורית, מפתח חכם, פתיחת תא מטען חשמלית חלון שמש ועוד. גרסה זו מוסיפה גם מערכות בטיחות אקטיביות כמו בקרת התנגשות הבולמת את הרכב במקרה והיא מזהה מצב העלול להתנגשות מלפנים עד מהירות 30 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרחק מהרכב שלפנים כשבקרת השיוט עובדת וגם בולמת במקרה הצורך ומערכת התרעה על סטייה מנתיב.
אך לכל הטוב הזה יש מחיר ובמקרה זה מדובר ב-225 אלף שקלים שהם 55 אלף שקלים יותר מגרסת הבנזין עם שבעה מקומות.
אמנם אפשר למצוא הגיון מסוים במחיר אם לוקחים בחשבון את האבזור הרב וההנעה הכפולה, אך אם אתם שוקלים לבחור בדיזל רק כי הוא חסכוני יותר כדאי שתחשבו שנית כי בהתחשב בפער של 1.8 קילומטרים לכל ליטר לטובת הדיזל (הנתון המשולב של דגם הבנזין טוב למדי ועומד על 15.4 ק"מ לליטר) תצטרכו לנסוע "רק" 896,848 קילומטרים כדי לגשר על פער המחיר בחישוב על פי מחירי הדלק הנוכחיים.
צריך לנסוע המון קילומטרים כדי להצדיק את הפער במחיר | צילום: רונן טופלברג>> משפחה פלוס: רנו גרנד סניק, מאזדה 5 וסיטרואן C4 פיקאסו במבחן
>> על הגובה: מאזדה CX5, קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר במבחן