כבר כמה שנים מדברים על כך שאוטוטו הפלישה הסינית תתחיל וממש כמו בכמעט כל תחומי החיים - מצעצועים זולים, דרך ביגוד, אביזרים לבית ועד למוצרי אלקטרוניקה מתוחכמים - הסינים יהפכו בקרוב מאוד לשחקן משמעותי בשוק הרכב המקומי, ממש כמו שהקוריאנים והיפנים עשו לפניהם.
בינתיים זה לא קורה משום שכיום דרישות הסף גבוהות מבעבר ולמרות שהמכוניות הסיניות המודרניות מתקדמות בהרבה מהקוריאניות הבסיסיות של שלהי המאה העשרים מרביתן עדיין לא עומדת בתקינת זיהום האוויר המחמירות של יורו חמש ובסטנדרטים הבטיחותיים שהורגלנו אליהם בעידן בו תוצאה של 4 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP נחשבת למאכזבת.
בכל מקרה, אחרי התחלה מהוססת, שתי היבואניות המקומיות של מותגים סינים - חברת לובינסקי, יבואנית MG, וחברת המזרח, יבואנית גרייט וול, מבטיחות כי השנה יתחיל שיווקם של דגמים הפונים לסגמנטים המשמעותיים ביותר בעבור השוק המקומי שיציגו תכנון מודרני, אבזור נדיב ותמחור אטרקטיבי.
על ה-350 של MG שנחשפה לראשונה לקהל המקומי בתערוכת אוטומוטור שהתקיימה בשבוע שעבר דיווחנו לכם כאן בעבר. כזכור מדובר במשפחתית סדאן קטנה המזכירה במימדיה מכוניות כמו היונדאי i25 והקיה ריו שתמכר כאן, החל מהמחצית השנייה של השנה, ב-115 אלף שקלים, מחיר מעט גבוה יותר ממתחרותיה הישירות אך נמוך ממחירה של משפחומטית ממוצעת, ותכלול אבזור חריג ביותר גם לסגמנטים בכירים שיכלול כסטנדרט ריפודי עור, מערכת מולטימדיה עם די.וי.די, חלון שמש בגג, בקרת אקלים דיגיטלית וחישוקים קלים בקוטר 16' .
במרחק של מטרים ספורים מהמכונית היקרה ביותר הנמכרת בישראל, הפרארי FF, ניצבה לה גם באדום לוהט בדוכן גרייט וול מכונית - אמנם פחות נוצצת אך בעלת חשיבות מקומית גדולה יותר ומי שצפויה להיות אחת המכוניות הזולות בישראל - גרייט וול C10 , סופר מיני נאה המזכירה מאוד בעיצובה את את הטויוטה יאריס מהדור הקודם.
מדובר במכונית שהיצרנית הסינית מייצרת מזה שנתיים ועברה לאחרונה עדכון כדי לעמוד בתקנות יורו 5. הסינית הקטנה מצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטרים בתכנון סיני עם תזמון שסתומים משתנה המפיק 95 כ"ס ומשודך בשלב זה, עקב העדר תקינה אירופאית לגרסה האוטומטית, לתיבת הילוכים ידנית בלבד. היא נמתחת לאורך של 3.81 מטרים ומציעה מרווח פנימי מכובד ל-4 מבוגרים.
המכונית שהוצגה ב"אוטומוטור" הגיעה לארץ למטרות תצוגה בלבד באדיבות הסוכן הירדני של החברה הסינית והמכוניות שיגיעו ביבוא סדיר יהיו מצוידות בפרונט שיכלול סבכה ופגוש בעיצוב פחות משונה ורמת אבזור וגימור גבוהה במיוחד שתכלול כסטנדרט חישוקים קלים, גג שמש וריפודי עור.
השיווק של הסופר מיני הסינית הראשונה בציון צפוי להתחיל בשבועות הקרובים ומקורות בחברת המזרח היבואנית רומזים ששילוב בין רצון לחדור לשוק והעדרה של אופציה אוטומטית יביא למחיר תחרותי שיאפשר ל-C10 להתחרות עם דגמים של מותגים ותיקים שזוכים כעת להצלחה גדולה בשוק הרכב הישראלי בזכות מחירי מבצע מיוחדים.
אמנם בחברת המזרח מודעים לכך שנקודת הפתיחה של מותג עלום המגיע ממדינה שעדיין לא נתפסת במערב ובישראל כמעצמת רכב לגיטימית היא לא פשוטה אבל מאמינים שבעזרת תג מחיר בסביבות 70 אלף שקלים, מנוע חזק יותר מלכל המתחרות בטווח המחירים הזה ואבזור שלא נראה כמותו בסגמנט הסופר מיני גם במחירים גבוהים בהרבה, יהיה קל יותר ללקוחות פוטנציאלים להתגבר על המחסום הפסיכולוגי אל מול התוצרת הסינית.