אחרי ערוץ 10 והעיתונים היומיים "מעריב" ו"הארץ", המשבר הקשה בשוק התקשורת הישראלי מגיע גם אל עיתונות הרכב בישראל עם החלטה של הפסקת פעולתו של מגזין הרכב "הגה" שהוקם בראשית שנת 1999.
במהלך קרוב ל-14 שנות פעילותו של "הגה" יצאו לאור 164 גיליונות כרומו שכללו תמהיל ששילב בין עיתונות צרכנית לבין חלומות ותשוקה מוטורית.
קהל המנויים של המגזין יקבל מעתה במקום "הגה" את מגזין הרכב המתחרה "אוטו" לאחר שאתמול נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין "מוטו תקשורת" בבעלותו של אילן ציוני לבין דני פרומצ'נקו, הבעלים והמוציא לאור של "אוטו".
שירי אביב, סמנכ"לית קבוצת מוטו תקשורת, הסבירה את המהלך ואמרה כי בשוק תקשורת תחרותי חייבים להתאים את המודלים העסקיים למציאות, ובזמנים הנוכחיים אין כדאיות כלכלית בהפקה של שני מגזינים מקבילים בתחום הרכב.
עם זאת, על אף שמגזין "הגה" סבל מתקציב מוגבל, המו"ל הקפיד להעניק לכותבים ולעורכים חופש עיתונאי מוחלט שאפשר להם לפרסם כתבות מקצועיות ואובייקטיביות ובין העיתונאים שעבדו (ועובדים) בו ניתן לציין את אסף בר-שי, אוהד אלגוב, קינן כהן, ניר בן זקן, אדוארד אטלר, חיים זרזר, רמי גלבוע, בועז קורפל, יעקב צלאל וגם טל שביט ז"ל.
"הגה" גם העניק במה ושימש חממה לרבים מעיתונאי הרכב הבולטים בישראל האחראים בימים אלה על תחום הרכב בגופי התקשורת המובלים בישראל ביניהם אודי עציון כתב הרכב של ידיעות אחרונות, קובי ליאני עורך מדור הרכב ב"וואלה!", דניאל שמיל עורך מדור התחבורה ב"דה מארקר", יואל שוורץ עורך אתר האינטרנט של "אוטו", און יעקבסון מנחה תוכנית הרכב הטלוויזיונית "טסט ראשון", ניצן רז עורך מגזין "אוטו" לשעבר והעורך הנוכחי של הגה וכותב שורות אלו (נעם וינד), העורך את מדור הרכב כאן ב-mako.