שר התחבורה ישראל כץ הכריז הבוקר (ה') כי הוא מתנגד נחרצות לכל העלאה של שווי השימוש לרכב וכי הוא רואה בזאת הטלת מס נוסף על הציבור.
כץ אמר את הדברים לאחר שדווח בתקשורת כי האוצר מתכנן להעלות את שווי השימוש ברכבי ליסינג במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013, ולהכניס לתוכו את מרכיב הדלק. זאת, בשל העלייה במחירי הדלק. ההערכה היא כי המהלך יכניס מאות מיליוני שקלים לקופת האוצר.
בענף הרכב מעריכים כי מהלך כזה ייתקל בהתנגדות רחבה מצד הארגונים הגדולים, המעסיקים ואף מצד חברי הכנסת, שבעבר בלמו כמה מהלכים להעלאת שווי השימוש. כיום יש בישראל כ-220 אלף מקבלי רכב צמוד, שנהנים מהטבת דלק חופשי או לכל היותר מוגבל לכמות נסועה כפולה מזו של משתמש ברכב פרטי.
כץ ציין כי משרד התחבורה לא היה שותף כלל לתכנית האוצר להעלאת שווי השימוש לרכב , הנוגדת את עמדת משרד התחבורה. "אין כל קשר בין תכנית משרד האוצר, לבין המלצות צוות יישום דו"ח הועדה הציבורית להגברות התחרותיות בענף הרכב, המיושמות כיום במלואן", אמר.
"אני מתנגד בחריפות להטלת מס נוסף על הנהגים, הנוגד את תכניות משרד התחבורה ולמשרדנו אין שום קשר להמלצות משרד האוצר כפי שפורסמו", הוסיף.
יצויין, כי המלצות הועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב נכללות כיום במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013.
>> האם הגיע הזמן לוותר על רכב מהעבודה?
האם ההיי טקיסטים יוותרו על הרכב הצמוד? | צילום: נעם וינד