אודי A3, ככל הנראה המכונית שהמציאה ב-1996 את סגמנט הקומפקטיות-פרימיום, זכתה להצלחה אדירה מסביב לגלובוס עם כ-3 מיליון יחידות בשני דורות וביססה את מעמדה כמלכת המכירות של מותג אודי, נוחתת כעת בישראל בדורה השלישי.
למרות הדמיון הרב ל- A3 המוכרת והפופולרית כל כך בחניון המרכז הבין תחומי בהרצליה מדובר במכונית חדשה לגמרי ולמעשה בדגם הראשון של קונצרן פולקסווגן שעושה שימוש בפלטפורמת MQB המתוחכמת והמודולרית עליה גם מבוססות הגולף החדשה, הסיאט לאון החדשה ובהמשך עוד דגמים רבים נוספים.
הפלטפורמה הרבגונית תורמת גם להפחתת המשקל העצמי של ה-A3 ב-75 ק"ג בגרסה הבסיסית, למשל, בהשוואה לדגם הקודם.
בשלב זה ה-A3 מגיעה לארץ רק בגרסת 3 דלתות עם שני מנועי טורבו בנזין, 1.4 עם 122 כ"ס ו-1.8 עם 180 כ"ס המשודכים לתיבת DSG כפולת מצמד.
למרות הדמיון הכמעט מוחלט מדובר במכונית חדשה לגמריבאודי מציינים שה-A3 החדשה המשלבת הקפדה יתרה בתכנון יחידות ההנעה, הפחתת משקל ומערכת Stop&Start חסכונית מבעבר באופן משמעותי וכך, עם נתון רשמי של 19.6 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת במנוע ה-1.4 למשל, נרשם שיפור של לא פחות מ-17 אחוזים בסעיף זה.
בנוסף, בחברה מדווחים כי תא הנוסעים הפך מרווח יותר בזכות גדילה של 2.5 ס"מ בבסיס הגלגלים וגם מאובזר יותר עם מערכת MMI ומסך תצוגה LCD בגודל 5.8 אינץ' כסטנדרט, הגה מצופה עור עם שליטה על מערכת השמע ומשוטים להחלפת הילוכים, קישוריות בלוטות', חישוקים קלים ועוד.
חבילת מערכות הבטיחות החדישות (שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה מפני רכבים הנמצאים בשטח המת) היא אופציה בתוספת של כ-20 אלף שקלים, אולם 7 כריות אוויר הן סטנדרט וכך גם ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של NCAP.
המחירים מתחילים ב-162 אלף שקלים למנוע 1.4 ועוד עשרים אלף שקלים לגרסת 1.8 ליטר.
גרסת הספורטבק מחומשת הדלתות תגיע לקראת אמצע השנה. בניגוד לעבר, בה נהנתה אודי מבלעדיות כמעט מוחלטת, כעת ה-A3 בדורה השלישי מגיעה לסגמנט רווי במתחרות איכותיות כמו ב.מ.וו סדרה 1, מרצדס A קלאס, אלפא ג'ולייטה, וולוו V40 ואחרות ונראה שכדי להצליח להישאר בפסגה יהיה עליה להתאמץ הרבה יותר מבעבר.
יחידות התאורה הפכו למוארכות וצרות אך הדמיון נמשך גם במבט מאחור