מספר חודשים לאחר השקתה הרשמית, ה-208, מכונית הסופר מיני החדשה של פיג'ו, עושה עליה ומגיעה לכבישי ישראל עם אופציה לבחירה בין 2 מנועים, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית ומספר רמת אבזור – תג המחיר יעמוד על החל מ-86 אלף שקלים.
ה-208 תחליף בהדרגה את ה-207 שזכתה בארץ וברחבי העולם ללא יותר מהצלחה בינונית.
אמנם ה-207 לא הייתה מכונית גרועה אך הלקוחות הצביעו ברגלים וקברניטי החברה הבינו שעליהם לשנות גישה. המשימה שהוטלה על מתכנני המכונית הייתה לשחזר, בניחוח מודרני כמובן, את המתכון שהוביל להצלחה כה גדולה של ה-205 המיתולוגית וה-206.
בהתאם לכך, בניגוד למגמת הסופר סייז העוברת על עולם הרכב בעשור האחרון, ה-208 החדשה מנסה לחזור למקורות ומצמצמת היקפים עם מימד אורך כללי של פחות מ-4 מטרים, 7 סנטימטרים פחות מזה שב-207 אותה היא מחליפה.
בנוסף ה-208 נוצרה תחת משטר דיאטה קפדני שהביא להפחתת משקל של לא פחות מ-110 ק"ג לעומת משקלה של ה-207.
הרעיון היה לצור מכונית קטנה, חסכונית ושיקית יותר כשהעיצוב נוטש את הפרונט הוולגרי ולוע הכריש שאפיינו את ה-207 לטובת מראה הרמוני ומעודן יותר.
קלה וקטנה מה-207 | צילום: נעם וינדהחזית של ה-208 כוללת שבכה במימדים שפויים ואלמנטים עיצוביים המוכרים מהמשפחתית הגדולה של החברה, ה-508. הצדודית כוללת 2 קימורי מתאר נאים הנמשכים מיחידות הפנסים הקדמיות והאחוריות. הגג, כולל שקע במרכזו ו-2 קימורים קלים, ככל הנראה בהשראת גג הדאבל-באבל ב-RCZ - מכונית הקופה המרהיבה של החברה. ובאחוריים ניתן להבחין בצמד פנסים בעיצוב פרסה ייחודי הנמשכים לכיוון קדמת הרכב.
ב-208 מסתכלים על המחוונים מעל להגה ולא דרכו | צילום: נעם וינדבסך הכל התוצאה הסופית נאה בהחלט והגם שאינה פורצת דרך נראה שהיא צפויה להתחבב על קהל היעד שעשוי גם להבחין ברמזים עיצוביים קלים לדגמי העבר של המותג. עיצוב הפנים כולל תא נוסעים מזמין למדי ודשבורד בעיצוב מקורי המשלב בין הגה קטן מימדים ללוח מחוונים עליון.
הלביאה הקטנה תגיע, כאמור, לארץ בשתי גרסאות עיקריות:
האחת מצוידת במנוע 3 צילינדרים חדש בנפח 1.2 כ"ס המפיק 82 כ"ס וגיר ידני והשנייה תהיה מצוידת במנוע ה-1.6 המוכר של הקונצרן (שפותח ביחד עם ב.מ.וו ומשמש גם את מותג מיני) בגרסה אטמוספרית עם 120 כ"ס אשר ישודך לתיבת ההילוכים האוטומטית הוותיקה של המותג שמסתפקת ב-4 יחסי העברה.
בפיג'ו מדווחים על האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 12.2 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש בגרסת ה-1.2 הידנית ומתגאים גם בנתוני פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכים במיוחד העומדים על 104 גק"מ ו-22 קילומטרים לליטר על פי הנתון הרשמי המשולב.
האחוריים מזכירים את ה-206 אך כוללים גם צמד פנסים המעניקים לישבן טוויסט מודרני | צילום: נעם וינדגרסת ה1.6 האוטומטית תציג מהירות תלת ספרתית בתוך 10.7 שניות ותגיע למהירות מרבית של 190 קמ"ש. נתון צריכת הדלק הרשמי בגרסה זו עומד על 14.9 קילומטרים לכל ליטר של אוקטן 95.
גרסת ה-1.2 תוצע בשתי רמות גימור: אקסס שתכלול 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מזגן אוויר מקורי עם בקרת אקלים נפרדת לנהג ולנוסע, תא כפפות מקורר, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, שקע מתח להטענת מכשרים ועוד.
רמת הגימור אקטיב תעלה 93 אלף שקלים ותכלול בנוסף גם בקרת שיוט, מחשב דרך, חישוקי 16 קלים וקונסולה מרכזית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' בהשראת מחשבי טאבלט הכולל ממשק הפעלה ייחודי, השולט על מערכת השמע, קישוריות הבלוטות' לסלולרי ובעתיד יכלול אפשרות לשימוש באפלקציות ייעודיות.
גרסת ה-1.6 תוצע רק בשילוב של תיבת הילוכים אוטומטית וברמת האבזור הבכירה במחיר של 110 אלף שקלים.
בהמשך צפויים להצטרף להיצע גם גרסה אוטומטית רובוטית- חד מצמדית למנוע ה-1.2 וגם גרסת GTI ספורטיבית, שהוצגה באופן רשמי לפני מספר ימים, שתגיע במרכב 3 דלתות נאה כשהיא מצוידת במנוע 1.6 ליטרים מוגדש המפיק 197 כ"ס.
>> רנו חושפת – כך תראה הקליאו הבאה
יכולה להפוך ללהיט בקרב הלקוחות שכל כך אהבו את ה-206 | צילום: נעם וינד