עד לפני שנה וחצי מותג אופל בישראל דשדש בתחתית טבלאות המכירות. היצע הדגמים כלל למעשה דגם בודד ונראה היה שמה שפעם היה מותג חזק ומבוקש בשוק הרכב הישראלי סיים את תפקידו על כבישי מע"צ. אבל אז נכנס לתמונה ענק הליסינג שלמה שלמצר שקיבל לידיו את היצוג של המותג ואופל החלה שוב להרים את הראש.
אמנם יהיו שיטענו שעיקר הרכישות של מכוניות אופל מתבצעות על ידי חברת הליסינג שבבעלות שמלצר אבל אין ספק שהמותג חזר לתודעה ולהפגין נוכחות על כבישי ישראל עם הקורסה הקטנה, האסטרה המשפחתית והאינסיגניה הגדולה. אך בחברת שלמה לא עצרו כאן, וכמו שהבטיחו בסיכום שנת הפעילות הראשונה כיבואני המותג שערכו בתחילת השנה, דגמים נוספים מצטרפים להיצע.
לפני כשבועיים היה זה הזפירה החדש – מיני-וואן עם 7 מקומות המציע שלל אופציות לסידור פנימי ואפשרות לקיפול 2 שורות המושבים האחוריות ויצירת חלל מטען שטוח לחלוטין של 1,860 ליטרים.
הזפירה מגיע לישראל עם מנוע 1.4 ליטרים מוגדש טורבו (המוכר מהאסטרה והשברולט קרוז טורבו) שמפיק 140 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים.
האבזור כולל חישוקים קלים כסטנדרט, בקרת אקלים מפוצלת וקונסולה מרכזית מלאה. המחיר נקבע, בדומה למתחרות הישירות, על 168 אלף שקלים.
אופל זפירה - מתחרה רצינית למאזדה 5, סיטרואין סי 4 פיקאסו ורנו גרנד סניק
אל המיניוואן השימושי מצטרפת היום מכונית קופה נאה – האסטרה GTC.
כפי שאפשר להבין מהשם היא מבוססת על האסטרה המשפחתית אך מציגה מראה ספורטיבי מאוד וכוחני, רחב ונמוך מהאסטרה, בגרסת האצ'בק.
בניגוד לתוכנית הראשונית להנחית את ה-GTC כשהיא מצוידת במנוע 1.6 ליטרים מוגדש טורבו המפיק 190 כ"ס המוכר מגרסת ה-OPC הספורטיבית של הקורסה שהיה מעניק לה ביצועים חמים למדי לבסוף הוחלט להסתפק במנוע הטורבו בנפח 1.4 ליטרים המפיק 140 כ"ס שבשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית מעניק ביצועים לא מלהיבים במיוחד עם האצה למאה ב-10 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.
למרות הביצועים הצנועים באופל מבטיחים שנימוסי הכביש של האסטרה קופה מרשימים במיוחד אודות לרכיבי שלדה ומתלים רבים המגיעים היישר מליין הדגמים הספורטיבי של המותג. רמת האבזור בהחלט מרשימה וכוללת חישוקים בקוטר 18', מושבים ספורטיבים, דיפוני עור, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע משוכללת ועוד. תג המחיר של החתיכה המחוטבת עומד על 150 אלף שקלים.
אופל אסטרה GTC - מראה חושני
כעת בחברת שלמה מחכים לשני דגמים משמעותיים נוספים שצפויים להצטרף להיצע – המוקה, רכב פנאי קטן מימדים שיגיע לכאן בקיץ וצפוי להתחרות במכוניות כמו הניסאן ג'וק, ולקראת סוף השנה גרסת מרכב סדאן לאסטרה עם תא מטען נפרד שתעניק לאופל שחקן אטרקטיבי כמו שמר ישראלי אוהב בשוק המשפחתיות.