מתחדשים לכבוד 2013 | צילום: ניר בן זקן ההתרחבות הגלובלית של קונצרן ג'נרל מוטורס האמריקאי והמותג המרכזי שלו, שברולט, בפרט (60 אחוז מסך המכירות הן מחוץ לארה"ב) הביאו את שברולט לציין בשנה שעברה, במקביל לחגיגות מאה שנים להווסדה, גם שיא מכירות של כל הזמנים עם 4.95 מיליון יחידות, או כמו שאומר סלוגן הפרסומת - בכל 7 שניות נמכרת שברולט בעולם.
בארץ, לעומת זאת, עברה על שברולט שנה לא מזהירה ואת 2012 היא סגרה עם צניחה של מעל ל-40 אחוזים לעומת נתוני המכירות של 2011.
כעת מקווים ב-UMI היבואנית לחזור למרכז הבמה עם השקת דגמי "הלחם והחמאה" - ספארק, סוניק (בגרסת האצ'בק 5 דלתות וסדאן 4 דלתות) וקרוז שעברו רענון לאחרונה, ולנו התאפשר לבחון אותם בנהיגת התרשמות קצרה.
ספארק
שיפור משמעותי בספארק 2013 הוא חומרי בידוד שנוספו. בנוסף נעשה שינוי בתושבות המנוע ובעוד כמה אלמנטים שמטרתם להפוך את הנסיעה למעודנת יותר. העיצוב החיצוני זוכה לשינויים בפגושים וביחידות התאורה שהופכים אותו מעט פחות מצועצע, אך השינוי הגדול הוא בתא הנוסעים שקיבל מושבים חדשים בשילוב ריפוד חלקי דמוי עור, קונסולה מרכזית דמוית קרבון, דיפונים בצבע אלומיניום ושינויים בכפתורי מערכת השמע ההופכים את התא למודרני יותר וחשוב מכך - לא קודר כבעבר.
בתחום האבזור הספארק מציעה לא מעט יחסית למתחרות בסגמנט הבסיסי ויש לה רישוי לחמישה נוסעים, 4 חלונות חשמליים, מראות מתכווננות חשמלית, מערכת שמע עם חיבור USB, חימום למושבים, פנסי ערפל ו-6 כריות אוויר.
בנסיעה עצמה, לבד מהשיפור בבידוד לא הרגשנו הבדלים משמעותיים לעומת הדגם הקודם.
הספארק היא מכונית המיני בעלת המנוע החזק ביותר בקטגוריה, 4 צילינדרים 1.2 ליטר עם 82 כ"ס, וכעת הוא נטול רעידות, שקט ונעים ומסוגל להביא את הספארק, גם עם שלושה נוסעים, למהירויות מפלילות.
נהיגת ההתרשמות הייתה קצרה, אך ללא ספק ספארק החדשה במחיר של 63 אלף שקלים היא מתמודדת ראויה בהחלט בקטגוריה ואנחנו מבטיחים לבדוק אותה מול מתחרותיה בקרוב.
שדרוג בתא הנוסעים | צילום:
רונן טופלברג
סוניק
מכונית הסופר מיני והסדאן הקטנה שהושקה בארץ לפני כשנה וחצי לא עברה שינוי בעיצוב החיצוני, אך מתחת לפני השטח היא מתחדשת עם תיבת הילוכים שונה מבעבר שאמורה לפתור את האופי המשונה של הקודמת. כמו בעבר, גם התיבה החדשה כוללת 6 יחסי העברה ועדיין מצוידת בכפתור החלפת הילוכים מעצבן במצב ידני (טיפטרוניק), אך פעולתה חלקה, נעימה וצפויה הרבה יותר והיא די מבינה מה אתה רוצה ממנה ולא מתבלבלת.
כחלק מההחלטה לפנות לשוק הפרטי, ב-UMI החליטו לשווק את הסוניק רק עם מנוע 1.6 ליטר המפיק 115 כ"ס, להבדיל מבעבר, אז הוצע גם מנוע 1.4 ליטר 101 כ"ס. פרט לכך גם המתלים וההגה עברו כיול מחדש לשיפור היכולת הדינמית ולפחות בקטע הקצר בו הצלחנו לגנוב אותה ממסלול ההשקה, שכלל בעיקר כבישים מהירים, לכביש הררי ומסולסל נראה כי היא מתנהגת לא רע ומציעה אחיזת כביש גבוהה עם מתלים המרסנים היטב את המרכב למרות לחץ פיזי לא מתון.
תיבת הילוכים חדשה | צילום:
רונן טופלברג
מלבד זאת נוספה ברמת האבזור הבכירה, פלטיניום, מערכת My Link הייחודית של שברולט הכוללת מסך 7' ומציעה אפשרות חיבור דרך ממשק הבלוטות' למכשיר הסמארטפון ותפעול מגוון פונקציות רחב מהסלולרי כמו השמעת קבצי מוסיקה, צפייה בתמונות, שימוש באפליקציות ניווט כמו WAZE וכמובן הצגה נוחה של כל ספר הטלפונים שלכם בעברית. המערכת מאוד פשוטה ונוחה לתפעול ופונקציית העברת ספר הטלפונים למסך המרכזי היא בהחלט חשובה ושימושית לעם ישראל שלא יכול להסתדר רגע אחד ללא סלולרי.
בנוסף, גרסה זו כוללת גם חלון שמש מקורי.
גרסת LTZ הבסיסית יותר מציעה גם היא אבזור לא מבייש ומעל לממוצע בסגמנט הכולל חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', פנסי ערפל, בקרת שיוט, הגה מצופה עור, חיישני תאורה וחנייה מאחור, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבור USB ודיבורית בלוטות'.
מחיר גרסת ה-5 דלתות יעמוד על 100 אלף שקלים ומחיר הסדאן יעמוד על 104 אלף שקלים. רמת הגימור פלטיניום מוסיפה חמשת אלפים שקלים למחיר.
בהשקה נמסר כי נבחנת אפשרות לייבא את הסופר מיני גם עם תיבת הילוכים ידנית שהפכה לאחרונה ללגיטימית גם בסגמנט זה.
קרוז
המשפחתית של שברולט היא המכונית הנמכרת ביותר של היצרן בשנים האחרונות (עם כמעט 2 מיליון יחידות מאז ההשקה ב-2008), אך למרות התחלה חזקה ב-2009 ו-2010 גם בארץ, היא סבלה בשנה האחרונה מהאטה במכירות המקומיות ומתיחת הפנים שעברה ומרעננת מעט את העיצוב החיצוני אמורה להכניס לה קצת רוח למפרשים עד להחלפה הצפויה בסוף 2014. השינוי העיצובי אינו גדול ומסתכם בפגושים וביחידות תאורה מעט שונות וגם תא הנוסעים זוכה לנגיעות כמעט בלתי מורגשות שמשאירות אותו מעט קודר עם צבעים שחורים בעיקר.
הגרסה האמריקאית של הקרוז, עם מנוע 1.4 טורבו, תפסיק להמכר השנה, מה שמשאיר את ההיצע עם מנוע 1.6 ליטר עם 124 כ"ס המחובר כבעבר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שקיבלה שינוי ביחסי העברה הראשונים ובמחשב הניהול. השיפור בתיבת ההילוכים מורגש, אולם התיבה עדיין מעט מתבלבלת לפעמים בהעברת ההילוכים ומרגישה מחוספסת בהשוואה למתחרות.
האבזור כולל כסטנדרט הגה מצופה עור, בקרת שיוט, חימום במושבים, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבור USB ודיבורית בלוטות' וחיישני תאורה וחניה מאחור. גרסת פלטיניום מוסיפה את מערכת My Link, חלון שמש וחישוקים קלים בקוטר 16'.
בקרת האקלים אגב, היא מכנית ולא מפוצלת בשני המקרים.
מחיר גרסת LT הבסיסית יעמוד על 122 אלף שקלים ועל הפלטיניום תדרשו להוסיף ארבעת אלפים שקלים.
בחודש מאי היצע הגרסאות מקומי של הקרוז צפוי להתרחב עם הוספת גרסת האצ'בק 5 דלתות וחשוב מכך - גרסת סטיישן. צמד גרסאות אלו ישווק בגימור פלטיניום בלבד עם תג מחיר שיעמוד על 125 אלף שקלים ל-5 דלתות ו-128 אלף שקלים לסטיישן שתצויד, להבדיל משאר ההיצע, במנוע 1.8 ליטר 140 כ"ס ומצטיירת כחבילה אטרקטיבית למדי.
אבזור נדיב במחיר אטרקטיבי | צילום:
ניר בן זקן
סוף דבר
מלבד הדגמים שהוזכרו לעיל זכינו לפגוש אך לא לנהוג גם בדור החדש של מכונית המנהלים החדשה של המותג, המאליבו, שתגיע ארצה לקראת הקיץ עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 259 כ"ס ותמוצב מול הקצה העליון של סגמנט מכוניות המנהלים עם תג מחיר בסביבות 180-190 אלף שקלים ואת הקרוסאובר שבעה מקומות המגודל, טראוורס, שעבר מתיחת פנים ומכירותיו כבר החלו.
שברולט מתכוונת בשנה הקרובה להלחם על ליבו של הלקוח הפרטי והיא עושה זאת באמצעות שיפור איכויות הנסיעה, תאי הנוסעים ובמיוחד האבזור תוך כדי, להבדיל מרוב המתחרים, שמירה על רמת המחירים שהייתה ב-2012.
על פניו נראה שיש ל-UMI את הכלים להתאושש ובסוף השנה נוכל לדעת האם זה הצליח להם במקום החשוב באמת – היקפי המכירות.
>> שברולט חוגגת מאה שנים להיווסדה
האם שברולט תצליח לחזור לחבורת הצמרת? | צילום: ניר בן זקן