מראה יותר קרבי מבעבר כשנה לאחר השקתו בשוק האמריקאי, הדור החדש של רכב הפנאי מבית הונדה מושק בישראל. ה- CR-V מגיע לארץ לראשונה גם בגרסה המסתפקת בהנעה קדמית ויוצע עם תג מחיר התחלתי של 169,900 שקלים.
הדור הרביעי של הג'יפון המשפחתי של הונדה שומר על מימדים וקווי מתאר דומים לקודמו אך נראה מרשים יותר כשעיקר השינויים כוללים פרונט הרבה יותר אגרסיבי עם סבכה ענקית ופנסים גדולים המשלבים תאורת לד וצדודית קרבית יותר עם שינויים בקו החלונות שמעניקים יותר נוכחות במיוחד בחלק האחורי.
תא הנוסעים כולל דשבורד בעיצוב חדש ועדכני יותר הכולל קונסולה מרכזית גבוהה עם בורר הילוכים הנמצא בהישג יד ומרחב פנימי בהחלט ראוי בשתי שורות המושבים. תא המטען גדל ומציע נפח מכובד של כ-590 ליטרים.
בתא המנוע ניתן למצוא את מנוע i-VTEC בנפח 2 ליטרים המוכר מהדור היוצא שעבר עדכון קל ומציג כעת הספק של 155 כ"ס. רוב הגרסאות ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה הילוכים שתעביר את הכוח לארבעת הגלגלים, אולם, כפי שציינו, ה-CR-V יגיע כעת גם לראשונה בגרסת הנעה קדמית אך זו תשודך, משום מה, רק לתיבת הילוכים ידנית.
בהונדה טוענים שמגוון שינויים הביאו לשיפור בצריכת הדלק בכ-10 אחוזים, בעוד ששאר הביצועים נותרו דומים עם 12,3 שניות למהירות תלת ספרתית בגרסה האוטומטית (10 בגרסה הידנית) ומהירות מרבית של 183 קמ"ש.
לטענת החברה ה- CRV החדש מציע גם שיפור בתחומים בהם הצטיין בעבר כמו אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה ברמה של מכונית פרטית.
ה-CR-V ישווק בארץ ב-3 רמות אבזור - גרסת הכניסה, קומפורט, תכלול בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת שמע עם כניסה לנגנים ושליטה מההגה, שלל שקעי מתח וחישוקי 17' קלים תוצע עם גיר ידני והנעה קדמית בעבור 169,900 שקלים ובמהדורה כפולת הנעה אוטומטית ב-193 אלף שקלים המבטאים הפחתה של 6,000 שקלים לעומת מחירה של הגרסה המקבילה מהדור היוצא.
גרסת האבזור השנייה, אלגנס, תכלול בנוסף מערכת שמע עם קישוריות בלוטת', חיישני אורות, פנסי ערפל, יציאות מזגן אחוריות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס, הוזלה בעשרת אלפים לעומת הדגם היוצא ומחירה בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית והנעה כפולה יעמוד על 213 אלף שקלים.
הגרסה הבכירה, אקזקיוטיב,תכלול חישוקי 18', מושבי עור עם תפעול חשמלי, מסילות גג, מפתח חכם, מערכת שמע עם סאבוופר וחלון שמש פנוראמי תהיה שלכם בתמורה ל-250 אלף שקלים.
>> מבחן דרכים: מאזדה CX5 מול קיה ספורטאז' ומיצובישי אאוטלנדר