כמעט 4 שנים אחרי שה-Q5 של אודי נחת בארץ והפך לרכב הפנאי-פרימיום הנמכר ביותר במחוזותינו, צ'מפיון מוטורס היבואנית מנחיתה כאן גרסה מתוחת פנים של להיט הפנאי שטח שלה.
מתיחת הפנים שנחשפה באפריל כוללת עדכון קליל לעיצוב החוץ והפנים ושיפורים בתחום הנדסת האנוש ויחידות ההנעה. חדי העין שביניכם יוכלו להבחין שה-Q5 המחודש מעט זוויתי ומחודד בהשוואה לדגם היוצא, במיוחד הודות ליחידות תאורה צרות יותר בפרונט המשלבות תאורת לד עדכנית יותר מבעב
עיצוב תא הנוסעים זכה אף הוא לשדרוג עיצובי קל עם מתגים חדשים בסידור טוב יותר, גלגל הגה בעיצוב שונה ועוד.
אבל עיקר השינויים שעבר ה-Q5 פחות נראים לעין וכוללים שיפורים בתחומים רבים, החל ממערכת הבקרה המרכזית MMI שקיבלה לא מעט תלונות על תפעולה המסובך וזוכה כעת לממשק הפעלה משופר ואינטואיטיבי יותר, דרך מערך מתלים שעבר כיול מחדש שלטענת אודי משפר באופן משמעותי את נוחות הנסיעה ועד לשינויים משמעותיים ביחידות ההנעה הכוללים מעבר לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים חדשה המציעה 8 יחסי העברה לעומת 7 עד כה ועדכון של שלוש גרסאות המנועים.
הגרסה הפופולרית ביותר במחוזותינו - הטורבו 2.0 TFSI חוזקה ומציעה כעת הספק של 225 כ"ס, 14 כ"ס יותר לעומת הדור הקודם. תוספת הכוח מאפשרת ל-Q5 לשפר קלות את נתון האצה שלו ל-100 קמ"ש העומד כעת על 7.1 שניות. שיפור משמעותי יותר נרשם בתחום צריכת הדלק ופליטת המזהמים ובין היתר ניתן לציין שנתון צריכת הדלק הרשמי של גרסה זו עומד כעט על 12.7 קילומטרים לליטר לעומת 11.4 בעבר ושהרכב במדורג בקבוצת זיהום 10, לעומת 13 בעבר.
עדכונים קלים ושיפור ממשק ההפעלה של ה-MMIחובבי הדיזל יוכלו לקבל גרסה משופרת של מנוע הדיזל המוכר שיפיק כעת 177 כ"ס ומומנט של 38.8 קג"מ שיאיצו את ה-Q5 ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ויציגו נתון צריכת דלק משופר.
הגרסה הבכירה כוללת מנוע בנזין חדש לחלוטין שמחליף את מנוע ה- V6 האטמוספרי בנפח 3.2 ליטר במנוע מוגדש חדש בנפח 3.0 ליטר V6 TFSI המספק ביצועים ונתוני צריכת דלק טובים בהרבה.
רמת הפאר Luxury בתוספת של 40 אלף שקלים כוללת גם חלונות כהים, פנסי קסנון ופנסיLED אחוריים, פתיחה וסגירה חשמליים של תא המטען ועוד.
גרסת הגימור "ספורט" (גם היא בתוספת של 40 אלף שקלים) כוללת כסאות ספורט, דיפוני אלומיניום, הגה ספורט 3 צלעות, ריפודי עור משולב אלקנטרה, ספי דלתות S-line ועוד
המחירים, כצפוי, לא נמוכים ומתחילים ב-315 אלף שקלים לגרסת הדיזל, 323 אלף שקלים לגרסת הבנזין המצוידת במנוע טורבו בנפח 2 ליטרים ו-356 אלף שקלים לגרסה הבכירה.
הספק גבוה יותר ונתוני צריכת דלק משופרים