לא עיצוב פורץ גבולות, אבל הקורולה בהחלט נאה מבעבר חודש בדיוק לאחר שהמכונית הנמכרת בעולם הושקה בקליפורניה, הטויוטה קורולה החדשה עושה עלייה לישראל ותשווק כאן במחיר של החל מ-124 אלף שקלים.
אחרי למעלה מ-40 מיליון קורולות שעלו על כבישי העולם מאז 1966, כצפוי גם הדור ה-11 במספר לא מביא עימו מהפכות גדולות ושומר על המתכון שאפשר לו להתאים במשך שנים רבות לכל כך הרבה אנשים שונים מתרבויות שונות. עם זאת אל מול שוק עם מגוון דגמים כמעט אין סופי, לנוכח תחרות הולכת וגוברת מצידם של היצרנים הקוריאנים ועל מנת לשמור על מעמדה כמכונית החשובה בעולם, מהנדסי ומעצבי החברה הבינו כי עליהם להציג רכב עם נוכחות בולטת יותר מזו האנמית של הקורולה המוכרת ואכן התוצאה הסופית מציגה מראה מעוצב יותר ותואם לשפת עיצוב חדשה של המותג המכונה "דינמיות אייקונית".
למרות השיפור אין מנוס מלציין כי גם כעת, במיוחד לנוכח מכוניות כמו המאזדה 3 החדשה, לא מדובר באחת המכוניות הבולטות בסגמנט מבחינה עיצובית. החלק המעוצב ביותר בקורולה החדשה הוא הפרונט הכולל יחידות פנסים צרות בשילוב תאורת לד, סבכה מחודדת וכונס אוויר גדול. מהצד ומאחור הקורולה החדשה פחות מיוחדת אך בהחלט נעימה לעין ונאה הרבה יותר מהדגם הקודם.
אורכה של הטויוטה החדשה הוא 4.620 מטר, רוחבה 1.775 מטר וגובהה 1.465 מטר. בהשוואה לדגם הקודם, הקורולה החדשה ארוכה ב- 8 סנטימטרים, רחבה ב-1.5 סנטימטרים, ונמוכה בחצי סנטימטר.
תא הנוסעים שונה בתכלית מזה המבאס ודל האבזור של הקורולה היוצאת ומזכיר בעיצובו את הקבינה של האוריס החדשה שהגיעה לארץ בתחילת השנה ומשלב במרכזו מסך מולטימדיה נאה.
גם רמת הבטיחות השתפרה עם 7 כריות אוויר כסטנדרט בכל הגרסאות, משענות ראש למניעת פגיעות מסוג "צליפת שוט", מנגנוני קדם-מתיחה בחגורות הבטיחות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, שלל מערכות אלקטרוניות מתקדמות המחויבות בחוק ותכנון שעל פי טויוטה אמור להעניק לקורולה החדשה ציון מרבי במבחני הריסוק של NCAP.
הדור ה- 11 של הקורולה ישווק בארץ עם מנוע בנזין 1.6 ליטר אטמוספרי שכבר הספקנו לפגוש באוריס החדשה שבעזרת תזמון שסתומים משתנה מפיק 132 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ. הבחירה של הרוב המוחלט של הלקוחות תהיה מן הסתם באופציה האוטומטית שתכלול תיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני בין 7 יחסים שנקבעו מראש, אך חובבי העבודה הידנית יכלו לבחור, לראשונה מזה שנים, גם בגיר ידני שיכלול תיבת 6 הילוכים.
שיפור משמעותי ברמת האבזורהביצועים של הגרסה האוטומטית כוללים האצה למהירות תלת ספרתית ב-11.1 שניות, מהירות מרבית של 190 קמ"ש וצריכת דלק חסכונית מאוד שעל פי הנתון המשולב הרשמי עומדת על 17.8 קילומטרים לליטר. לצריכת הדלק המשופרת תורם גם תכנון אווירודינאמי יעיל עם מקדם הגרר של Cd 0.27 בלבד.
הקורולה החדשה תוצע בישראל ב- 2 רמות גימור ואבזור:
SUN שמיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת מערכת טויוטה טאץ' מדור שני עם עיצוב משופר, שליטה מההגה, מסך גדול ברזולוציה גבוהה, חיבור לנגנים, קישוריות בלוטות' לסלולרי המסוגלת גם לנגן קבצי מוזיקה ומצלמת רוורס, מראות צד מתכווננות חשמלית עם פנסי איתות, חלונות חשמליים, כפתור SPORT לנהיגה ספורטיבית, הגה וידית הילוכים מצופים עור ותאורת LED קבועה. דגם זה יוצע למכירה בגרסה אוטומטית בלבד ומחירו יעמוד על 128 אלף שקלים.
רמת הפאר "GLI" תכלול בנוסף, מראות מתקפלות חשמלית, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת בקוטר "16, פסי כרום, ריפודים מהודרים ובקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית.
דגם זה יוצע למכירה עם תיבת הילוכים ידנית במחיר של 124 אלף שקלים וכמובן גם עם תיבת הילוכים אוטומטית במחיר של 130 שקלים.
ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מאמנים כי בשנה הראשונה החברה תמכור כאן לא פחות מעשרת אלפים קורולות.
בסיס הגלגלים גדל ב-10 סנטימטרים