פיג'ו 301 | צילום: ניר בן זקן בהפרש של כמה ימים אחת מהשניה, צמד המשפחתיות הקטנות החדשות מצרפת עושה עליה לישראל בתקווה לערער את ההגמוניה הקוריאנית בסגמנט משפחתיות התקציב.
אחרי יותר מעשור בו ליבואנית פיג'ו וסיטרואן בישראל לא הייתה בהיצע הדגמים אף סדאן משפחתית, יכולים בלובינסקי לנשום לרווחה עם הגעתן של צמד התאומות שנראה שכאילו נתפרו לפי הזמנה לשוק הישראלי ובמיוחד לחברות הליסינג וציי הרכב.
על השאיפות של לובינסקי בשוק המוסדי ניתן ללמוד מתג המחיר הרשמי שמכוון לציים ועומד על בין 110 ל-115 אלף שקלים לגרסאות ה-1.6 האוטומטיות.
גרסת הכניסה המצוידת במנוע 1.2 ליטרים וגיר ידני תפנה בעיקר ללקוחות פרטיים ולמעשה, במחיר של 92 אלף שקלים, תהיה מכונית הסדאן הזולה בישראל.
סיטרואן C אליזה | צילום: מולי גומאכזכור, הפיג'ו 301 והסיטרואן C אליזה נולדו לאחר שבקונצרן PSA הבינו שכדי למכור מכוניות חייבים להתרחב לשווקים מעבר לאירופה הקלאסית אנינת הטעם, שסובלת בשנים האחרונות מהתפוררות כלכלית, לייצר ולהציע מכוניות שמתאימות גם למדינות שבימים של תקינות פוליטית נוהגים לכנות "שווקים מתפתחים".
הרעיון מאחורי התכנון של הצמד הוא לייצר מכוניות פשוטות ולא מתוחכמות מדי המבוססות על מכלולים מוכרים שהוכיחו את עצמם במשך שנים ובה בעת להציג עיצוב מודרני, רמת בטיחות מתקבלת על הדעת ואבזור שלפחות לא יראה מעליב.
מתוך שאיפה לזכות מחדש באמונם של הלקוחות בשווקים האמורים הקונצרן הצרפתי שלח את צמד המשפחתיות הקטנות למסע מפרך שכלל לא פחות מ-4 מיליון קילומטרים בכל תנאי האקלים, הקרים והחמים הקיצוניים ביותר שניתן למצוא על פני כדור הארץ ובכל סוגי הדרכים - מכבישים סלולים, דרך דרכי עפר, דרכים בוציות, מוצפות במים ואף מושלגות.
קברניטי פיג'ו-סיטרואן מאמינים שדווקא צמד המכוניות הדי בסיסיות הללו יכולות להחזיר לחברה חלק מאותו מעמד מיתולוגי ממנו נהנו דגמים דוגמת ה-404 וה-504 במדינות העולם השלישי.
צמד המשפחתיות מצרפת מבוססות על פלטפורמה מאורכת של ה-208 ומציגות מימדים מכובדים למדי עם אורך של 4.44 מטרים, בסיס גלגלים של 2.65 מטרים ותא מטען עצום בנפח של 500 ליטרים. מימד הרוחב קצת פחות מרשים ועומד על 1.75 מטרים ומזכיר לנו שעדיין מדובר במכונית שמבוססת על פלטפורמה של סופר מיני.
החומרים פשוטים יחסית אך העיצוב נאה והאבזור לא מעליב | צילום: ניר בן זקןמתוך הכרה בצורך להציג מכוניות עמידות ביותר גם בתנאי קשים, בקונצרן בחרו להשתמש ביחידות הנעה פשוטות יחסית ומוכרות וכך למשל במקום מנוע הבנזין ה-1.6 שפותח עם ב.מ.וו ונמצא בכמעט כל ליין הדגמים הנוכחי של הקונצרן בצמד המכוניות החדשות אנו פוגשים מנוע 1.6 אחר ולעשה מדובר בגרסה מודרנית למנוע ה-SU הוותיק. המנוע אמנם עבר התאמות כדי לעמוד בתקני יורו 5 וגם הספקו שופר ועומד כעת על 115 כ"ס אך לטענת החברה הוא מסוגל לסבול דלקים גרועים, שמנים זולים והקפדה מינימלית על תחזוקה שוטפת.
גרסת הדיזל מצוידת במנוע הטורבו דיזל של הקונצרן המפיק 92 כ"ס שנחשב לסוס עבודה ולטענת החברה הוא מנוע הדיזל הנמכר בעולם.
בקונצרן הצרפתי הבינו שצריך לייצר מכונית המתאימה לטעם של הלקוחות בשווקים המתפתחים | צילום: ניר בן זקןגרסת הבסיס דווקא תצויד במנוע המודרני ביותר. מדובר ביחידת הנעה עם 3 צילינדרים שנחשפה עם השקת ה-208 בתחילת השנה ומפיקה בגרסה זו 72 כ"ס.
בארץ גרסת ה-1.6 תוצע עם גיר אוטומטי ותיק ומוכר העונה לשם AL-4 וכולל 4 יחסי העברה ואילו ה-1.2 והדיזל יגיעו בהתחלה עם גיר ידני בלבד ובהמשך ה-1.2 תציע אופציה לתיבה רובוטית חד מצמדית עם 5 הילוכים ואילו מנוע הדיזל ישודך לתיבה אוטומטית רגילה.
כל הגרסאות יגיעו עם נעילה מרכזית, 4 חלונות חשמליים, מערכת שמע ומחשב דרך מקוריים ו-4 כריות אוויר. רמת האבזור הבכירה תכלול בנוסף מזגן עם בקרת אקלים, משענת יד בין המושבים, קישוריות בלוטות', חיבור USB, שליטה מההגה על מערכת השמע, חיישני חניה וחישוקים קלים בקוטר 16'.
הבחירה נפלה על מכלולים פשוטים שיכולים לשרוד בתנאי שימוש קשים | צילום: מולי גומא