בעבור רבים מכוניות מעוררות ריגוש ותשוקה כמעט כמו בני אדם בניגוד לרוב המוחלט של שלל המכשירים האלקטרוניים והמכניים שממשמשים אותנו ביום יום, לא פעם הקשר שנוצר בין אנשים והמכונית או האופנוע שלהם הוא הרבה מעבר לפונקציונליות היום-יומית וזה ממש לא יהיה מוגזם לקבוע שרבים מנהלים עם הגלגלים שלהם קשר רגשי ויצרי שהדבר הדומה לו ביותר הוא מערכת יחסים בין בני זוג.
על כן, מאחר שאותו גוף מתכת עם גלגלים עובד עלינו בדיוק על אותם חלקים במוח שמחוברים לאהבה\ לא מעט ממאמצי השיווק של יצרני הרכב מתמקדים בתשוקה ובריגוש.
ולנטיין דיי הוא אמנם יום האהבה של בני האדם אבל כמה יבואני רכב החליטו לנצל את האווירה הרומנטית כדי לנסות לשכנע לקוחות לפצוח במערכת יחסים חדשה.
במותג המכוניות האורבני סמארט מבית מרצדס החליטו לציין את חג האהבה בתחרות בעמוד הפייסבוק של החברה בישראל שנהנה מקהילה של מעל 20 אלף אוהדים. הגולשים התבקשו לצלם את האהבה הגדולה שלהם (מחפץ דרך חתול ועד כמובן אהבה אנושית) ולהעלות את התמונה לעמוד הפייסבוק של סמארט.התמונה הנבחרת תזכה את השולח שלה בדייט עם סמארט שעוצבה במיוחד לוולנטיין דיי וכוללת שלל לבבות. הזוכה יוכל להשתמש ברכב הדו-מושבי בערב יום האהבה בבילוי שיכלול, לבד מהמכונית הרומנטית וכמובן את בן או בת הזוג האהובים, גם ארוחה מפנקת במסעדת ויקי כריסטינה במתחם התחנה שבתל אביב.
אמנם בארץ במשך שנים השם "וספה" הזכיר בעיקר שליחים מיוזעים ועצבניים, אבל בשנים האחרונות, עם המעבר לקטנועי פלסטיק מטייוואן, מותג הקטנועים האיטלקי עבר בארץ מהפך ומתחבר כעת לצעירים וצעירות עם תשוקה לעיצוב רטרו קלאסי, שיק איטלקי ואהבה כפי שנראתה במגוון סצינות זוגיות עם וספה שהופיעו על מסך הקולנוע במהלך השנים.
ברוח הרומנטיקה האיטלקית, חברת "עופר אבניר", יבואנית קטנועי וספה בישראל, החליטה להשיק מבצע מיוחד לרגל יום האהבה במסגרתו היא מציעה ללקוחותיה לרכוש וספה מדגם LX 125 במחיר מיוחד של 17,199 שקלים ו-וספה מדגם GTS 250 במחיר 24,543 שקלים המבטאים הנחה של 2,000 ו-2,700 שקלים בהתאמה. כל הרוכש אחד משני הדגמים יוכל לרכוש גם זוג קסדות במחיר מיוחד של 240 שקלים.
הנחה וסרטון ויראלי בוספה
לרגל המבצע המיוחד, חברה "עופר אבניר" לקבוצת "שרוטונים", המפיקה סרטוני אנימציה הומוריסטיים המופצים ברשתות החברתיות, במטרה ליצור סרטון מיוחד לקראת יום האהבה המיועד לרוכבי ואוהבי וספה.
התוצאה - סרטון, אמנם לא כל כך רומנטי, אבל מצחיק מאוד בשם "לא לחוצת חתונה" המציג צעירה שמאוד רוצה להתחתן ומנסה שלל דרכים יצירתיות על מנת לזרז את הצעת הנישואים.
בפיאט החליטו להציע לזוגות (וגם לבודדים) להחליף את היציאה לבר או למועדון בערב הולנטיין ולהזמין את הקהל הרחב ל-Night Sale, במסגרתו יוצעו מכוניות החברה השונות ובראשן ה-500 הסקסית שמחירה הוזל לאחרונה בצורה חדה בתנאים מיוחדים שיכללו הטבה מיוחדת (שלא פורסם מהי) לרוכשים באירוע. במהלך הערב תושק בישראל גם גרסה מיוחדת ל-500 בשיתוף בית האופנה היוקרתי ג'וצי. הגרסה במהדורה מוגבלת הושקה לכבוד חגיגות 90 השנה למותג גוצ'י וחגיגות 150 השנה לאיחוד איטליה.
מכירה לילית בסוכנות פיאט