כשנה לאחר שהושקה בתערוכת ז'נבה ולאחר מספר דחיות ועיכובים בתאריכי העליה לארץ, ה-V40 של וולוו סוף סוף מושקת בארץ עם תג מחיר של החל מ-183 אלף שקלים כדי לתת למותג השוודי נוכחות בסגמנט רכבי הפרימיום הקומפקטיים שנמצא בעת האחרונה בתנופה עם דורות חדשים (אם כי לא ממש חדשניים מבחינה עיצובית) לאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 ועם רכבים מרהיבים כמו אלפא רומיאו ג'ולייטה ומרצדס A קלאס.
ה-V40 מציגה שינוי תפיסה מבחינתה של וולוו שעד כה ההיצע שלה בגודל קומפקטי התמקד ב-S40 בתצורת סדאן שאמנם לא הייתה גרועה במיוחד אך סבלה מאפרוריות ומהצלחה בינונית מאוד.
בנוסף למעבר לתצורת האצ'בק שימושית שהאירופאים מאוד אוהבים, ה-V40 היא גם הרבה יותר מעוצבת ובולטת מקודמתה עם לוק זורם ודינמי השואב הרבה אלמנטים מהקו העיצובי העדכני של וולוו שמוצג במכוניות כמו ה-S60 וה-XC60.
התוצאה בהחלט מרשימה ומושכת את העין ומתמקמת במדד היופי במקום טוב באמצע מעל הב.מ.וו הקטנה והאודי A3 ומתחת לאלפא ולמרצדס היפהפיות.
הגרסה המרכזית שתשווק בארץ תהיה ה-T4 המצוידת במנוע 1.6 ליטרים מוגדש טורבו המפיק 180 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. השילוב הזה מוכר מדגמים אחרים של וולוו בארץ כמו ה-S60 הבסיסית ולמעשה זהה למנוע האקו-בוסט של פורד.
עם משקל עצמי של 1357 ק"ג הביצועים בהחלט מספקים ועולים על אלה של מרבית המתחרות עם 8.5 שניות למהירות תלת ספרתית ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 15.6 קילומטרים לליטר. ניתן יהיה לקבל בהזמנה מיוחדת את גרסת ה-T5 הכוללת מנוע 5 צילינדרים המפיק 213 כ"ס ומספק נתונים מרשימים כמו האצה למאה ב-6.9 שניות בעבור 255 אלף שקלים.
בהחלט מכונית נאהכמותג הנושא את דגל הבטיחות ועומד מאחורי המצאות ופיתוחים רבים בתחום במהלך השנים, גם ה-V40 מציעה רמת בטיחות גבוהה במיוחד גם בסטנדרטים של 2013 ומעבר לציון מושלם במבחני הריסוק של יורו NCAP היא גם כוללת שלל מערכות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית המסוגלת לזהות גם הולכי רגל, מערכות למניעת סטיה מנתיב שמסוגלות לעשות בעצמן תיקונים בלי התערבות הנהג וגם לראשונה כרית אוויר הנפתחת ממכסה המנוע ומיועדת להגן על הולכי רגל במקרה של פגיעה.
משיקולי תמחור הגרסאות שיוצעו בארץ יכללו מעטפת בטיחות צנועה יותר ויהיו מצוידות כסטנדרט ב-7 כריות אוויר, כל מערכות הבטיחות האלקטרוניות המתבקשות, כסאות קדמיים עם מנגנון למניעת צליפת שוט ומערכת "סיטי סייפטי" הבולמת את הרכב באופן אוטומטי במהירות של עד 50 קמ"ש.
בתוספת של 8000 שקלים ניתן לרכוש חבילת בטיחות משופרת הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, התראה מפני התנגשות, שמירה על נתיב ומעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך.
גם גרסת ה-R הספורטיבית וגרסת הקרוס קאנטרי תגענה
אבזור הנוחות יכלול קונסולה מרכזית צפה, לוח מחוונים המשלב תצוגת מסך שיכולה להקטין, להוסיף או לוותר על חלק מהמחוונים ולשנות את צבעי הרקע בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. כמו כן ה-V40 תצויד במערכת שמע עם מסך, חיבור לנגנים ושליטה מההגה, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים קלים.
גרסת הקרוס-קאנטרי, בה תנוחת הישיבה גבוהה והיא כוללת פסי גגון, יציבה גבוהה יותר ומתלים בעלי מהלך ארוך, תעלה לכם 200 אלף שקלים.
גרסת ה-R בניחוח ספורטיבי, בעלת יציבה נמוכה, מתלי ספורט, חישוקים גדולים עם צמיגים נמוכי פרופיל ומושבי עור תעלה 220 אלף שקלים.